Planeringsdag på Cape East

Igår hade vi planeringsdag på Cape East. Det var jätte trevligt. Vi började med:
Morgon kickoff: Nybakt bröd, sallader, pålägg, olika frukter, müssli, flingor, kaffe, kakor, wienerbröd, det var riktigt mumma det.
Sen arbetade vi med det som skulle göras fram till lunch. Jobbigt att sitta still, tänka, gå igenom, vrida och vända på saker och bedömma risk.
Lunchbuffé- Två olika sorters rätter (fisk el kött) och sen soppa, naturligtvis hembakt bröd, sallader, kaffe med fikabröd till.
Fortsatt planering fram till
Kaffet: Flera olika sorters små roliga bakelser och frukt.

Det var bara att käka så mycket man ville i princip.... och det gjorde vi. Jag var ännu proppmätt när jag kom hem så varken jag eller Danne åt middag!
Glömde naturligtvis att fota vår fina lunch, för allt var så fint dukat och upplagt. Men kaffet kom jag ihåg :) (fast det hade jag nog inte heller tänkt på om inte Nina sagt åt mig) Det fanns ännu fler sorter men dessa vad var jag tog.

       

I slut hampen på vår planeringsdag dyker en älg upp mitt i Cape East området... det är norrland det :)

    

  

Anders hörde sig för om älgen av personalen. Den var tam och kom varje dag vid samma tid och hälsade på. Jag är nu ingen expert på älgar men det ser väl lite mer ut som en kalv eller en väldigt ung.... älg :) Om hundar säger man ju unghund men man kanske inte kallar tonårs älgar för ungälg :) Anders som är jägare sa att kon (mamman) är säkert skjuten. Fotade med mobben så det blev inte så bra bilder. Och för er som kanske läser min blogg och inte är från Haparanda så är det Finland ni ser i bakgrunden, så nära är det.

CU

Kommentarer
Postat av: MorsanBaloo

Klart älgen duker upp där varje dag: den vill ju också smaka på allt gott ni fick!

Man blev ju hungrig nu. :)

2008-11-04 @ 18:41:09
Postat av: Irina

tack :) jodå jag hör av mej när vi flyttat in o så så är det bara o komma på en kaffe :)

2008-11-04 @ 22:47:01
URL: http://carwho.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0