Sista poolbadet

Nu känns det som om att hösetn kommit, det har varit regnit och lite små blåsigt idag. Men ungarna ville ha ett sista dopp i poolen innan vi började att tömma den.

Savannah var i först

-Jeeeh det är inte kallllllt, Rasmus kom i!!!!



Sen var der fullt ös i bassängen ett tag

       

Systeryster Bejan var oxå förbi när de badade och vi konstaterade att ungar är inte riktigt kloka :) Det var ändå 19 grader i poolen men luften var ju kallar idag. I förrgår när vi mätte var det ännu 22 grader varmt i den så det är det här sista dygnet som dragit ner tempen i den. Vi har haft 23 och uppåt 24 som bäst i vattnet. Men då får vi ju säga att sommaren varit ypperlig i år.


Så här ser den ut just nu vår lilla pool. Det kändes liute tragiskt nästan att se den helt utpumpad på det där sättet. Den har varit uppe i nästan två månader och verkligen varit väl använd. Tror att de badat nästan varje dag i den. De dagar vi varit på stranden så har de hoppat i när vi kommit hem. Så den har varit värd varenda öre. Till nästa år ska vi köpa en större så då säljer vi väl denna.

När jag började titta runt i trädgården såg jag ytterligare ett tecken på att hösten nog sagit lite klorna i oss.

       

Uscha då jag gillar inte detta, hösten är fin, den har jag inget emot men vad kommer SEN!!!! Jo denna förbaskade vinter. Jag har så svårt att förlika mig med att den faktiskt är i antågande. De här två månaderna i sommar har gått så fort. Om ytterligare två månader är det oktober och två månader till så håller vi på med julbaket!?

Här uppe går det så fort när det skiftar om, det behövs bara en dag av regn så kan det vara kört. Tänk detta är fotat i lördags, för 4 dagara sen. Då var det en riktigt het dag, blåsigt men jätte varmt.


Ja ja nu ska ungarna bada och sen ska jag lägga dom.

Ha det gott


Kommentarer
Postat av: Pia

Japp, det går fort nu.. Men jag ser fram emot kyliga, soliga (förhoppningsvis)dagar.. Plocka löv, fota och andas in frisk luft!! Yes.. Jag gillar ju vintern, men då ska det vara minusgrader och massor av snö.. annars kan det f-n kvitta!!

2009-08-12 @ 20:33:53
URL: http://anjocapi.blogg.se/
Postat av: Åsa

Hej.

Visst är det trist ... fy fanken. Jag blir alltid lika deprimerad när man ska städa undan sommaren för då är det så definitivt att den är slut, som det blir sen när man tar bort alla ute möbler och alla blommor har vissnat ... visst det är inte ännu men snart :-(

Appropå höst så ska jag nog ta in mina "kråkor" snart, ser ingen tjusning i att dom sitter där i höst regnet ... och jag börjar sakna dom inne :-) ska bli så roligt att få in dem nu när jag har haft en flera månaders paus från dom så ni får väl börja ställa i ordning för lilla Moa så hon får komma hem sen. Jag tar inte in dom IDAG men snart så jag förvarnar er litegrann så att ni vet, Moa lilla gumman vill nog inte sitta där ute ensam. Blir det fina dagar under hösten så har jag ju så lätt att slänga ut dem igen men nu skulle de väl regna och ruska på ett bra tag har jag för mig.

Kul att ha en date med dig igen på Fredag :-) ville du komma till mig eller ? Hojta till så tar jag ut bulla ur frysen ... he he he.

Ha de !!

2009-08-12 @ 20:46:08
URL: http://tornin.blogg.se/
Postat av: Åsa

Hej igen,

Inte är hon någon skräcködla, hon sitter så snällt nu när jag går in och jag fyller "hennes" skål som hon nu har utsett till hennes och det är den som är inne i huset ... ha ha ha ,,, där är hon och Märta jämt. Inte ett utfall utan hon sitter fint och tittar när jag sätter mat och min hand är då typ en centimeter från hennes näbb men nej inga anfall mera. Hon säger HEJ med din hesa röst och sen tittar hon bara :-) och MAAALTE skriker hon precis som Charlie och HEEJ säger Charlie precis som du ..ha ha ha. Får se om jag provar ta in dem i morgon alla 3 och ser hur dom är i en mindre bur. Lite kul att exprimentera ........ om jag får för er förstås ?? Lite trist att hon ska fara hem för Märta och Moa har som hittat varandra, dom sitter i huset och tjattrar så nu är det Charlie som är ensam men det är nog själv valt.

Jepp, kaffet och bullarna är klara när du kommer.

2009-08-12 @ 22:12:24
URL: http://tornin.blogg.se/
Postat av: frida

så skönt de såg ut i poolen:) Jag gillar också hösten men fan inte vintern=/ Bara snö och jävligt kallt är ingen höjdare!=(

2009-08-13 @ 09:58:41
URL: http://shooooo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0