Dags att vara lite kreativ

Vad har hänt här hemma sen sist? Har jobbat mina pass plus att jag jobbat lite extra med. Det har varit lite körigt på hemmafronten tycker jag, eller körigt, gapigt är väl rätt ord. Tintin har nu i flera dagar varit väldigt skrikig, vet inte varför. Klockade henne för ett tag sen, en 5 minuters intervall, räknade varje minut hur många gånger hon gapade per minut. Hon skrek alltså mellan 20-40 gånger/ minut!! Helt otroligt och så har hon hållit på nu rätt länge. Det är inga höga skrik men det blir jävligt irriterande efter ett tag ändå. Sen sätter dom igång varann med. Har försökt fundera på lösningar hur jag ska göra för att få henne mer tyst, provat lite mer att ha henne klättrandes på buren, hjälpte inte, har sattit upp en gren ovanför buren med grejer på så hon kan underhålla sig där men icke då. Hon har Ellens träd med men det duger inte heller. Förhoppningsvis kommer jag på nått bra och hon lugnar ner sig annars vete fåglarna vad jag ska göra. För jag kan inte riskera att alla börjar gapa för det har blivit gapigare över lag allihop nu.

Snart är det sportlov här, småïsarna blir lediga, Jonte ska åka till Göteborg med Madde, hör och häpna, trodde inte mina öron när jag hörde det. Han brukar inte lämna Happis frivilligt. Dennis ska säkert jobba. Sen när Jonte kommer hem så blir det väl besök på IKEA för hans del och han börjar flytta till sin egen lägenhet. Har lite blandade känslor inför det. Då är han ju inte längre min lilla pojke, jo men inte på det sättet, han blir vuxen och har sitt eget liv. Sen känns det samtidigt skönt med, vi är nog båda redo för det här nu. En är fostrad och klar att flyga ur boet, 3 to go :) Tänk den dagen jag sitter så här och det är Savannah som flyttar, huva då har jag inte många år kvar till pensionen. 
Vad jag ser fram emot är att jag har alltid sagt att den dagen jag går i pension, då säljer jag allt i sverige och tar mitt pick och pack och flyttar utomlands. Till solen och värmen, underbart.
Danne har ju förstås en del år kvar han :) han är ju 7 år yngre mig. Nå han får väl köpa en etta och bo i den, komma ner till min söderhavs ö och semestra och övrig tid håller han koll på barn och barnbarn här hemma :)

Nu när Jonte far så tar han med sig datorn och betalningarna på den med :) Så då ska jag äntligen kunna köpa en ny laptop åt mig själv. Har börjat titta på vad jag vill ha och paljon maksa. Då får småisarna ta den här, vi ska lägga in trådlös uppkoppling på båda bärbara sen så då kan de ju sitta var de vill.

Man måste ju lite fundera hur man kommer att använda sin dator så man vet vad man ska köpa. Jag kommer ju mest att syssla med
Bilder, så bra arbetsminne är att föredra så man slipper sitta och dela ut mer minne till ph så går allt annat som i sirap, då går det knappt att surfa samtidigt.
Titta film, så 17 tums skärm, bra grafik kort och ett bra ljud, dom finns ju med inbyggt surround nu för tiden.
Hårddisken, behövs nu inte vara gigantisk för jag kommer inte att ha så mycket sparat. Jag bränner ju ner allt jag vill ha kvar varje år. Det som behöver rymmas i programväg är office paketet och förstås photoshopen!! sen lite andra små program på det.
Brännare, ett måste, hatar att tjata på Danne, då gör jag det själv via min egen lilla fina dator
Minneskortläsare, vill jag oxå ha, tänk vad bekvämt att slippa sitta med den som jag kopplar i via usb, då är den färdigt där, bara och stick i alla kort jag har i den.
Trådlös uppkoppling, kan jag surfa fast i sängen
HDMI-utgång, uppkoppling mot tv:n kan ju vara bra..... nångång när vi kanske har en tv i sovrummet, har alltid varit avis på Anka för hon har det, vill ju osså...:(

Har kollat runt lite på vad jag vill ha och vet ni vår egen lilla GRIT data här i Happis verkar ha de bästa priserna hittills. Var på dell, startade på deras ena 17 tum för 5400 kr när jag lagt ditt det jag vill så var den uppe i över 9000. Så för grundpriset får du inget. Sen hittar jag nästan allt jag ville ha på GRIT för 7400, det enda jag inte fick med då var det rosa fina locket i microfiber, det hade varit lite flashigt det :) Ja och ljudet dtod det inget om direkt på deras hemsa, men man får väl gå in och höra med dom när de ändå finns i stan.


  
eller

     



Nä nu ska vi börja bada ungarna och jag. Ha det gott så hörs vi

CU

Kommentarer
Postat av: Pia

Gud vad jobbigt med det där gapet.. Räcker det inte med ungarna?? ;o) Skämt åsido, hoppas det löser sig..



Å kurera sig borde hon ju göra nu! Men nu kommer vårvintern och då börjar det spritta i kroppen och bacilluskerna åker hädan!! :o)



Jisses, jag tycker jag har stora barn men du har jag utflyttningsbara sådana.. Ja, det kommer nog att kännas lite konstigt.. Har en kompis vars dotter flyttade hemifrån, flyttade i hop med killen och flyttade utomlands PÅ EN OCH SAMMA GÅNG!! DET måste ha känts konstigt!! :o) De ska läsa till läkare i Rumänien.. tydligen lika bra utbildning men mycket billigare..



Fixa du dig ett place på någon söderhavsö så kommer jag en gång på hösten och en gång på våren.. alltså tiden INNAN snön lägger sig och tiden när snön liksom håller på att töa bort.. De tiderna på året kan jag vara utan!! Bara slask! :o)



Ha det så gott kompis!!

2009-02-26 @ 20:05:15
URL: http://anjocapi.blogg.se/
Postat av: ;)

Haloi vännen!!

Oj oj oj..vad är det med Tintin?? Har du fått henne o sluta?? Jag märkte nån gång att hon vill hela tiden bara mer och mer...tex. om hon fick vara "ute" från buren 2 timmar så efter ett par dagar ville hon vara ute 4 timmar osv. Men jag hoppas verkligen hon har slutat o skrika nu?? Du får skriva hur det går!!!

Kramar//Mari

2009-02-28 @ 18:23:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0