Hår tvätt

Japp har dragit in det som fanns, eller inte allt men i rötterna. Det var inte alls lika mycket som innan gummisnoddarna :) Åsa jag bugar mig för dig :) jätte skönt att inte behöva jobba så hårt. Mitt hår e ju så jävla glidigt så det kommer ut lite men inte alls på samma sätt. Sen är dom så härliga när de är nytvättade, inte alls styva, utan mjuka och sköna. Men tyvärr behöver de ännu gele och vax lite då och då. Så ska ta min burk och sätta mig framför tv:n och börja gelea. Att ha egna dreads är inget för slöpellar!!

Kanske jag själv gör det lite mer krångligt än vad det är. Men jag har sett så många skräck exempel. Senast idag faktiskt. Var på ICA och handlade och det kom en kille med flera år gammla dreads, de var rätt långa men ni skulle ha sett hur de såg ut. Uppe på skallen var det som ett kråkbo, det var öglor som var stora som dansmöss!! en massa 30 cm löst hår som stack upp överallt, det såg ut som själva dreadsen började typ vid axlarna. Sen såg jag en tjej på coop för nån vecka sen. Hon hade kortare hår, typ till axlarna. Sen hade hon nått som skulle liknas vid dreads. För det första dessa lösa hårtestar överallt som sticker ut, man ser ut som man rymt nånstans ifrån. Sen hade det blivit en fet (3-4 cm tjock) dread på bakhuvudet. Den började uppe på toppen och gick ner till nacken, problemet med den var att den vuxit fast i skalpen hela vägen ner. Det så ut som det fastnat en död råtta i huvudet på henne! Inte en enda dread såg ordentlig ut.  Fattar inte varför man vill ha egna dreads om man inte sköter dom. Då är det väl bättre att fläta in fejk istället. Jag har en enorm skräck för det, därför är jag noga, eller försöker vara det ialf.

Nä nu ska jag glo tv med min geleburk.

CU

Kommentarer
Postat av: Pia

Jag såg faktiskt för något år sedan en tjej med de fulaste dreads jag någonsin sett. Eller dreads å dreads, det såg ut som om hon hade multipla bajskorvar på huvudet. Dessutom var hårfärgen förvillande lik bajskorvsfärg! ;o)

2009-07-25 @ 23:26:38
URL: http://anjocapi.blogg.se/
Postat av: Åsa

Mina mår jättebra, och har du inte beställt dreadpeppar så gör de .... de blir en stor boll på en gång i toppen på det lösa håret och sen när du drar in den så stannar den där ..behöver inte dra in den mer än en gång och vi som drog in håret helt rakt så var de ute direkt efter innan vi fattade :-) Bakpulväh i all ära men de här var mycket torrare så bollen blir som torr eller hur jag ska förklara och när man dragit den ner längst med dredden inte bara ut på andra sidan så ser du inte den bollen mera. Bra att de funkade så bra för dig men jag vill snart byta plats på snodden så inte dom blir missbildade :-)

2009-07-25 @ 23:49:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0