Dop??

Jahapp det bar iväg mot kyrkan igår. Vi satte oss ner och jag hade mina misstankar om att de tänker gifta sig och mycket riktigt, bröllops marschen ljöd i intåget :) Många var redig överraskade måste jag säga.


In marschen Levi, Petra och Linda och Saga bakom.

Kimmo Sulila var präst. Han höll en kort och rolig predikan för brudparet. Det var jätte fint, hon var söt söt Petra, ja och Janne var stilig han med. Det får man inte glömma att säga.

       
Löften för livet att ges, ringar som svär evig kärlek och kyssen som förseglar det hela.



Sen var det lilla Sagas tur att få sitt namn.

       


Jag döper dig till Liv Saga Angelica. I faders sonens och den helgie andes namn....

Petra ville att Conny och Jonathan skulle spela Nothing else matters. De satt hos oss och övade timmen innan så jag fick lite försmak, Jätte bra var de verkligen. Har filmat det hela så jag ska kolla om jag kan få upp det.


Måste bara nämna att jag hittade den perfekta presenten. Det vart en text i trä  "Every day matters" hade lite bröllop i tankarna, plus att jag visste vad som skulle sjungas och Sagas äventyr som nyfödd.

Mommo Pia läste en så fin dikt till Saga. Hon hade jätte svårt att hålla tårarna tillbaka. Det var så fint. Hade jag inte filmat så hade jag nog släppt en tår själv.



Avslutningsbild på brudpar, dopbarn och faddrar



Sen bar det iväg från kyrkan hem till Tommy och Linda på fika och fest.



Efter fika och bröllops tårta var det dags för fotografering i trädgården. Men den vita bakgrunden och Petras klänning sög ljus så det var lite svårt att få till det. men har photoshoppat lite så det ser lite bättre ut iallafall.


Ser nu att denna bild är för ljus ännu, får räta till det lite.

Måste bara avsluta med en bild på Petra, hon blev så vacker på det.


Undrar vad hon tänker på här. Hon ser så fundersam ut.

Nu ska vi på Alvas kalas, hon fyller 9 eller 10, har så svårt att hålla kolla på det :)

Men vi hörs senare

Kommentarer
Postat av: Ia

Jisses så underbart söta dom är. Klänningen blev verkligen kanon fin.

/Ia

2009-06-27 @ 18:33:56
URL: http://gybrant.blogspot.com
Postat av: mipo

Men herregud vilken överraskning!gratulera brudparet och saga från oss!

2009-06-27 @ 21:18:49
Postat av: Sanna

Det är ju som att man vill släppa en liten tår =).

Vad fina dom är.

Längtar efter att flickorna ska gifta sig också.

Grattis Petra och Janne:

2009-06-28 @ 10:02:20
Postat av: Johanna

Guu vad Underbart! Många Många Grattis till er Petra och Janne. Jättefina var ni! :)

2009-06-28 @ 14:19:19
Postat av: Johanna

Glömde ju att skriva, många DopKramar till Vackra Saga. :)

2009-07-03 @ 14:57:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0