Tintin

Har ju glömt att berätta om den tokiga fågeln. Här för ett par veckor sedan började hon att bete sig skumt. Hon låg alltid på burbotten på morgonen när man täckte av henne. Sen började hon bli skit sur och bet efter mig. Hon har aldrig bitit mig. Det blev bara värre och värre med att vara på burbotten. Jag trodde allvarligt att nu ska hon dö eller så lägga ägg. Ringde till Mari och frågade. Japp säger Mari hon ska säkert lägga ägg. Hon har gjort det en gång tidigare och då betedde hon sig likadant.

Men vet ni vad min gode Tintin gör? Hon ruvar...... på jordnötter!!!!! Danne upptäckte det hela. Hon tar alltså ett par jordnötter och lägger dig på dom och ruvar. Sen vaktar hon dina nötter som en blodhund. Hon är värre än mina rottisar på att vakta. Ska städa åt henne och ta bort alla nötter och inte ge henne nya på ett tag så kanske det försvinner hennes beteende. Har ju inte velat stöka runt i buren för jag trodde ju hon skulle lägga ett riktigt ägg. Men nu så är damen tagen på bar gärning med ett adopterat ägg :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hahahaa vet du, glömde berätta...hon har gjort precis likadant tidigare också!! En gång just med nötter och en gång med såna här plast ägg som man får från kinder ägg...hahahaa stackars Tintin, tror att det är hennes ägg ;D

Kram

2009-06-17 @ 22:14:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0