Dommen

Rasmus har varit hemma från dagis idag, Savannah är frisk nu så hon for glad i hågen till dagis. Rasmus har jätte ont i halsen och ont i huvudet säger han själv. Han låter väldigt tjock i halsen faktiskt. Nå han var med hos läkaren idag, han låg och ritade medans dom tog ekg o ställde sina frågor. Hjärtat var det inget fel på ialf. Men undertrycket var lite högt tyckte dom. Jag brukar ligga på 60/120-130 ungefär. Nu var det 90/120. Och hon sa läkaren att det är typiskt för stress. Du måste varva ner, ta hand om dig själv. Jahaja tänkte jag och hur gör djur då? Det är inte lätt att hinna med sig själv mellan ungar, djur, skiftarbet, hemmet (bara denna bit är ju enorm, det vet vi kvinnor ialf), renovering, tonåringar osv osv. Gå ner i tid sa hon. Du har ju rätt att gå ner till 75% när barnen är små. Jo just ja sa jag, Hur går det då med ekonomin? Hon tittade på mig som ett frågetecken ungefär. Ja men nog är väl hälsan viktig. Jovisst tänkte jag men det är nog viktigt i bankens ögon med att de får in sina pengar med. Tror inte dom går på det om jag ber dom dra ner mina låna med samma procentsats.

Nå riktigt så krassligt är det väl inte, visst kanske vi skulle klara oss på det MEN jag vill inte arbeta bara för att kunna leva så pass att lån o räkningar blir betald. Nog vill jag kunna unna mig något nångång iallafall. Så jag får fundera ut nått annat sätt. Nå jag fick ialf reda på vad som inte var fel med mig. Nått positivt ändå :)

Nä nu ska jag mata valpar o sedan glo lite tv.

Ha det gött


Kommentarer
Postat av: Irina

Tack för senast! Får vi göra om snart igen! :)

2007-10-18 @ 22:13:13
URL: http://carwho.blogg.se
Postat av: Tösen

Tack så mycket!
uhh, vad åren går... som tur är det bara en siffra, det känns bättre än vad det ser ut, om man säger så.
tack än en gång :)!
kram tösen

2007-10-18 @ 22:18:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0