För att återgå till rottisar

Ibland kan det vara rätt påfrästande att äga hund!!! Deffenetivt när den fortfarande tuggar som jag tidigare nämnt. Men dom kan ha en del andra olater med. En morgon när jag steg upp och satte näsan utanför sovrummsdörren kände jag en välbekant doft, fan tänkte jag var har hon bajjat!!! Nelli är lös i huset om nätterna och oftast gör hon det riktigt bra och bara sover. Men denna natt har hon tydligen haft tråkigt eller så protesterade hon mot nått. Hon hade bajjat i vardagsrummet, spytt en stor hög med något blått i, träflisor o annat. Jag går in i köket och upptäcker att vi har anlagt swimingpool i köket.... något tokigt placerad precis invid kylskåp och ena väggen men endock, det var en redig "pool" Ändå var de ut efter 24 och pinkade kvällen innan. Vid vidare upptäcksfärd runt huset så hittar jag en av soffkuddarna utspridd i molekyler. Huvva kände jag bara, tur att jag ska jobba :) Väckte Danne som fick börja ta reda på allt.

Det blåa i spyat kom jag på lite senare vad det kunde va. Kvällen innan så satt jag bakom datorn, hör ett mysko ljud, försökte lokalisera var det kom ifrån och vad det kunde vara. Rottisarna visste jag deffenetivt har med ljudet att göra. Men dom var ute? Nå jag kikade ut på altanen så ser jag Nelli stå och riktigt njuta och gnaga på fönsterbågarna!!! Jag tänkte det e ju ta mig tusan inte riktigt klokt det här. Dagen innan det så upptäckte Danne skrap märken efter tänder på vår nya köks inredning. Jag vet inte vad jag gör med henne ifall hon tar sig en tugga på skåpen nån dag.

Ha det gött vänner

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0