Jahapp

Savannah skulle ha dagisfotografering idag men hon blev rädd för pallen de skulle sitta på. Den var ganska hög och hade nån ullig grej på som gled och hon har fallit ner några gånger från stolar och annat så hon total vägrade. Men de skulle prova igen imorgon för då har Rasmus foto på sin avdelning. Det skulle vara kul och få ett syskonfoto på dom.

Sen var jag med Sanna och tog bort Adadada idag, det var jobbigt. Vi stod runt henne, jag, Jonna och Sanna. De satte sprutan och han sa att när den är tom så är det över. men redan efter halva så var hon borta. Vi stod runt henne klappa henne och sa hej då, grinade och Sanna höll henne hela tiden. Det gick jätte fort och såg ut att vara så lungt. Hon bara somnade.

Det är alltid så tråkigt när man ska vara den som avgör att nu är ditt liv slut. Det känns som om man leker Gud på nått vis. Men det är en skyldighet vi djurägare har, vi måste se när det är dags för vårt djur att fara till de sälla jaktmarkerna. De kan inte tala om hur de mår, de måste vi se och vara så stark så vi går med dom och är med till slutet. Det är tungt också vårt ansvar och plikt.

Annars har vi varit två svängar på IKEA idag, första svängen var vi bara in och fikade med Kerstin som var och shoppade med Fredde. Sandra och hennes boyfriend var oxå med men de hade tagit bilen och stuckit iväg på egna ärenden. Tänk va, hon är så stor så hon har kille med bil!!!! Nu kände jag mig som den där finskan i reklamen. Ni vet hon som står överallt och frågar -Har du barn?

Andra svängen var vi med familjen och käkade, ja Dennis är hos Gärre denna vecka men alla andra inklusive Jonte kom med. Jag har försökt få med honom i två månader nu men han har vägrat. Men idag kom han, nöjd med maten tror jag han var med. Vi shoppade litegrann där, lite små tjaffs bara. Jonte fick mest kuta efter Rasmus. Men de hade roligt tror jag. Rasmus retade Jonte och stack iväg och tvärt om. Sen hotade Jonte Rasmus med att skicka honom till afrika så Rasmus började grina men lugnade ner sig när jag sa att vi kan be dom ta med Jonte istället. Det tyckte han var en jätte bra idé :)

Vi skruvade upp köksbordet idag, stolarna skruvade Danne ihop igår. Det blev jätte bra. Nu är alla överskåp på plats och jag har börjat fylla dom litegranna. Nu är det taket, lite golv och lite tapetsering kvar. Men det stora är väl fläkten då. Hålet är gjort och de sticker ut en kabelgrejs där nu. Danne skulle börja med det imorgon. Skönt och få den på plats. Sen är det lite el och dra och Danne ska börja med våra berömda balkar. Efter det är det nog klart.

Sanna och Johanna var förbi ikväll en sväng, vi kelade med valparna, drack kaffe med äppelkaka *smarrigt* rökte och pratade bajs. Det var lite avkoppling för hjärnan ett tag. Man har som inte kunnat varva ner på så länge för det finns alltid nått att göra. Men igår ploppade det upp en tanke i huvudet på mig, jag blev lite irri på ungarna när de skrek och for som torra skinn här. Jag hade mycket att göra och kände att jag inte kunde koncentrera mig. Då tänkte jag, göromålen finns där, ingen tar dom, dom rymmer inte av sig själv in i skåp och lådor. Var med ungarna, ta det lungt, du hinner göra dom. Varför stressa ihjäl sig och vara sur. Bestäm dig för att ta stunden som är nu, resten hinner du ta sen. Lev i nuet i tanken, var inte flera timmar framför då blir du bara irriterad för att du inte redan är på väg dit.

Kommer med bilder när jag sattit upp min egen dator nån kväll. Dannes vill inte riktigt samarbeta med mig, vi blir oense i fotoshop Dannes computer och jag, den vill inte spara när jag vill utan gnäller om en massa saker. Min dator är mycket snällare. Så jag kör över allt dit istället.

Natti natti folks


Kommentarer
Postat av: Sanna

Tack för att jag får vara din vän och för att du finns där för mig i svåra stunder, trots att ditt liv är fullt med barn, djur,renoveringar m.m.
Av hela mitt hjärta
TACK ANNA

2007-10-31 @ 02:08:01
URL: http://whitewolf.doggyblogg.se
Postat av: Tösen

Hej Svelin!

Vad glad jag blir att du tyckte om det jag skickade :)! Tyvärr kommer jag inte i vissa av dom nå mer =) då är det bättre att det används istället för att bara ligga i garderoben.
Åh, vilket gott skratt jag fick när jag läste din kommentar om att Danne tyckte Stefan också kunde skicka nått till honom :) Ska kolla upp det, så kanske vi hittar nått till jul när vi kommer upp :)

Ha en fin helg, Anna.
(känns konstigt att skriva Anna när mamma och jag alltid säger svelin :) men du heter ju faktiskt anna! Det blir nog bäggedelarna från mig)
Kramar från Tösen

2007-11-03 @ 09:46:58
Postat av: Mia

Ho ho, nu har jag läste om Savannahs dagis fotografering typ nästan 1 vecka. Hur gick helgen, jag såg marshallerna, hoppas ni hade roligt. Uppdatera... *please*

2007-11-06 @ 18:47:47
URL: http://repos.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0