Vi börjar med kök och toa.... tvättmaskin

Ja det var ett tag sen, har varit så trött och sen är min egen dator nerpackad och Danne sitter oftast och spelar på kvällen så jag kommer inte åt datorn förrän efter 01!!! Men ikväll hann jag före :)

Köket, ja där har vi hunnit lite till. Elen är nu dragen till köksön så nu kan jag använda spis och ugn. Gjorde premiär i ugnen idag, gjorde pommes frittes. Det blir så himla gott i varmluftsugn. Och jag kan ju välja, jag kan köra min ugn antingen på varmluft eller som vanlig ugn *hihi* snajsigt va :)

Så här ser vår köksö ut, det ska ännu fast en vad ska jag kalla det "serveringsdisk" ovanför hällen

             
Så här ser det ut just nu. Och så närbilder på vår fina  ugn och häll

Köpmansdisken är oxå uppskruvad nu. Fast det var lite svårt att få en bra bild på det, vi har ju så mycket inne ännu som ska ut! Ska ringa resursverkstan imorgon så de kommer och hämtar spisen ialf. Köpmansdisken ville jag egentligen inte ha. Det är för mycket lådor och jag vet hur det bli i mina lådor. Men jag ger mig Anka har hjärntvättat mig och sa att alla ska ha ett sånt utrymme där man slänger in småprylar så de inte ligger framme för det hade hon läst eller sett på tv. Och visst håller med henne, kan man skyffla ner det i en låda så då syns det ju inte. Fast jag tror hennes feng shuiande syster skulle ha ett mot argument där. Är det inte så Fia, att engligt Feng Shui så stör bara vetskapen av "stöket" ens sinne?



Nu till toan. Vi har ju äntligen börjat få lite kakel på väggarna, yippeee :) Men tror ni inte att det var för lite!! *grrrr* Jopp alldelens riktigt, 7 plattor för lite och naturligtvis är det beställnings vara. Men men det e bara och le och beställa och vänta, inget att göra åt. Fotade lite när de hållit på en halv timme ungefär. Ska ta bättre bilder när det är lite ljusare, vår kamera är dålig att fokusera. Men här får ni ett hum på det

    
Nu väntar vi på resten

Och vad var det med tvättmaskinen då. Jo den pajade förra lördagen mitt i tvättandet! det var bara och sticka iväg till jobbet som tur var så hade de ledigt i en av tvättstugorna. Så på 3 timmar hade jag tvättat flera maskiner och allt var torrt och inviket i korgen. Det är skönt med de stora tvättsugorna, det är många maskiner och bra torkmöjligheter. Det var pumpen som gått i vår maskin, men idag kom den nya. Danne har bytt aoch den funkar perfekt, skööönt

Ja ja mina vänner ha det gött så hörs vi och
Natti natt

Kommentarer
Postat av: MorsanBaloo

Det kommer att bli skitsnyggt! Och ja,feng shuandet *hihi* det är väl bättre att de är i lådor men allra bäst om de inte finns alls. Jag ska iof inte uttala mig,har själv en miljon bra-att-ha saker.Tyvärr.
Släng ut alla djuren eller sätt dem på kollo så kommer jag på besök.

2007-10-05 @ 20:43:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0