Käka på IKEA, var e fraktsedeln??


Idag var vi och skulle börja utnyttja den 500 kr i matcheckar som vi fick från IKEA då vi köpte köket. På köksavdelningen får du en lapp som du ska gå till "återlämnings" stationen med. Där var jag första gången irriterad, varför inte få dessa matcheckar på en gång när du köpt köket och står där med din fraktsedel!

Nå idag var jag och skulle lösa ut dom, då frågar tjejen, har du kvittot med dig på köket? Nä säger jag och känner hur frustrationen stiger (vi har ju haft lite tjorv med frakter, vad som är rätt och inte osv) -Jag har köpt mitt kök för flera veckor sedan och fick då inte "matlappen", den hämtade jag ut förra veckan då vi reklamerade saker som var för mycket, ingen sa till mig att man ska ha kvitton när man hämtar ut checkarna. Jag har ju ett kvitto redan från köksavdelningen med påskrift av er personal, räcker inte det!!!? Nej tyvärr säger hon, jag måste ha kvitto.

Jag såg framför mig hur vi med ungar och allt ska krångla oss tillbaka in i bilen, in och söka den jäkla fraktsedeln igen (vårt sk kvitto) ut i bieln, tillbaka till IKEA, krångla ut oss alla ur bilen, köa återigen på återlämningen för att få mina jävla matcheckar! Hon den stackars tjejen så och hmmm hörde nog min frustration, fann sig snabbt och frågade efter mitt namn, slog upp det i datorn och antagligen hittade hon mig där o mitt kök. så jag fick ut dom iallafall, med en upplysning om att så här får vi INTE göra!

Sedan kommer vi till resturangen, svimfärdiga av hunger, beställde vad vi skulle ha och skulle betala, det blev 153 kr för allt. Mina rabattcheckar var 5 st på 100 kr vardera. Jag gav då 2 st, då säger hon, -Ja du vet väl att vi inte ger tillbaka på det här. Då blev jag pisst!! -Jaha ja säger jag, det var ju skit bra att först ge matcheckar och sen SNOR man halva checken för det! Då får dom väl skaffa sig olika valörer på dom då! Nå vi fick vår mat, som för övrigt var jätte god, kommer att utnyttja alla checkarna :)

Nog om att äta där. Köksdelarna börjar komma på plats, kyl och frys står där de ska. Vi ska köpa nya men det tar vi lite senare i höst. Lådsektionen har oxå hamnat där den ska, fast skruvad och allt. Där ska vi ännu sätta fast handtagen och köpa bänkskiva uppe på. Just nu ligger en snutt från vårt gammla kök där.

Slänger in lite bilder, det blir så fiiint så. Färgerna stämmer inte riktigt, den röda tapeten ser mörkare ut än vad den är. Vi har ju direkt inte så mycket belysning just nu i köket.

     
Danne började ju med golvet idag :D

     
De första delarna på sina platser


Och så här långt har
Danne gjort golvet.

Nej mina vänner klockan lyckas alltid bli så mycket. Nu ska jag ner och kolla till Meja och valparna en sista gång. Allt har gått bara bra med dom. Sen ska jag i säng, fattar inte hur jag alltid lyckas med att gå och sova mitt i natten!

Ha det gott och natti natti

Kommentarer
Postat av: anka

Åhh fy fasiken vad snyggt det blir, tapeten blev tusen gånger snyggare när den nu är på väggen!!! Snyggt jobbar Danne och golvet ...mmm nice!!!
Det tar sig sa pyromanen....kramz

2007-09-19 @ 09:10:10
URL: http://www.tjarhovets.se
Postat av: MorsanBaloo

Snyggt!!!!
Blir så jäkla fint! Och golvet gillade jag extra mycket. Ett tips: Ändra kyl eller frysens dörr så ni öppnar den mot fönstret/väggen.

2007-09-19 @ 12:01:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0