Kvälls återigen!?


Jag tror mitt dygn har mindre timmar än andras! Iallafall känns det som om klockan alltid är halv 12 på natten när jag äntligen sätter mig ner bakom datorn. Sen blir det ju alltid lite titta tv och sen är klockan helt plötsligt halv 2 på natten. Tror någon är o tjuvskruvar i min klocka då och då.

Danne har idag medans jag jobbade, slipat och spacklat "fondväggen" han ska börja måla taket. När vi tog bort alla lister så såg man hur gult det blivit. När köket är på plats så är det slut rökt inne i vårt hus, huj vad det förstör och sen luktar det ju inte gott heller. Sen hämtade han ungarna vid 15 och då är det ju kört på "göra kök" fronten om man inte är en bläckfisk fluga då. Just nu har han monterat ihop ytterligare kökdelar. Vi monterar nu så mycket vi kan tills att vi fått hit en elektriker och dra elen och sen kan Danne börja med golvet. Och när det e dags att börja sätt ihop köket så har vi det mesta förhoppningsvis ihop skruvat. Allt kom ju i små platta lådor med miljoner skruvar och förtiotvå tusen beskrivningar!!!

Lasse ringde idag, han hade tänkt komma ihelgen och göra klart vår stor toa men han hande fått förhinder och kan inte förrän om två veckor. Men men jag har inte brottom, min rumpa ryms ännu in på den lilla toan :)

Just nu känns det så frid i mitt liv, jag är nöjd med allt. Jag går bara omkring och känner mig lycklig. Och det är inte alltid man kan vara helt nöjd, alltid finns det något som stör. Jag funderat i flera dagar nu på vad som inte skulle vara bra men just nu hittar jag inget. Kanske har denne någon som vrider om min klocka oxå petat i lyckopiller eller valium i mitt kaffe :)

Nä nu ska jag gå och titta vad Danne pysslar med

Sov gott mina vänner

Kommentarer
Postat av: MorsanBaloo

Vad härligt att läsa! *ler*
Man ska inte fundera på vad som inte skulle vara bra, utan njut på bara. ;)
Mycket att göra ang köket,men det blir så bra så när det är klart.
Garvade åt att ännu ryms din rumpa på lilltoan. hehe

2007-09-08 @ 10:40:23
URL: http://www.morsanbaloo.blogg.se
Postat av: Anka

Kan du be någon komma och skruva/joxa med min klocka oxå, jag går ju nuförtiden och sover 20.00!!!! Och lite lyckopiller tackar jag inte nej till heller....lyllo dig som känner att livet leker :) Njuut så mycket du kan! Det är du värd :)
Ha en bra dag på jobbet, och köket det blir ju sååå snyggt så kämpa på, värt varenda 42 tusen stycken beskrivningar och skruvar hi hi
Kraamz

2007-09-08 @ 13:18:57
URL: http://www.tjarhovets.se
Postat av: Irina

Gött när allt e gött :)
Ska komma förbi när ert kök e klart o kolla hur d ser ut :)

2007-09-08 @ 17:38:29
URL: http://carwho.blogg.se
Postat av: Anna

Tjena brudar
Jag vet inte varför allting känns så himla super just nu. Men det är som ni säger, man ska inte fundera så mycket utan njuta av stunden.
Att Anka sover vet vi ju och vi förstår ju det hela men vänta du gumman lilla vi ska komma och liva upp stämningen för dig med en rotbööööööta!! Det kan du minsann behöva :))

2007-09-08 @ 18:08:54
Postat av: Majsan

Hej Svelin! Härligt att höra att du njuter av livet, det ska man göra, helst varje dag :o)
Gräset är grönt där man är,
bara man vattnar det.
Så sant som det är sagt.
Spöeket i torpet

2007-09-19 @ 12:07:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0