Marsvin och köket

Idag har vi tagit bort våra marsvin. Vi hann helt enkelt inte med dom, det är mycket städa, de äter och dricker väldigt mycket så det måste ju ut. Jag tyckte så synd om dom, vi har provat ge bort dom till alla möjliga, provat med djurmagasinet men ingen vill ha dom. Så nu har de gått till de sälla jaktmarkerna. Sov gott Mona och Monica.

I köket har vi hunnit ytterligare en bit, Danne har lagt mer golv, fixat skafferiet, köksön står nu var den ska stå. Vi har numer bara ett halvt sopskåp :) Vi väntar in i det sista med att koppla bort vattnet (diskmaskinen ska flyttas ca 40 cm) vi är ju rätt många så det blir mycket disk. Danne skulle ta det med elaren när han kommer och drar elen, kolla upp hur vi gör där.

Just nu känner jag mig trött, jätte trött och har varit det i över en vecka nu. Kroppen är seg, huvudet verkar bestå av något klegg som bara flyter runt där uppe utan impulser. Jag har varit förkyld i över 3 veckor nu så det börjar väl göra sitt skulle jag tro. Men för övrigt är det bara fint, känner mig nöjd med livet fortfarande trotts "störningarna" hmmmm men men att göra sig av med det som drar ner en kändes fint, det gav oss inget. Så det blir att tänka om igen. Men det fixar jag med.

            
Vårt nya skafferi o kolla innuti!!        Täcksidorna e på,
Skit kul o fixa i ordning                      och handtagen

     
Köksön, hål för hällen ska göras och sen
ska ju ugnen i där med


Så här mycket e kvar
från gamla köket :)

Ja ja det tar sig sa mordbrännarn. Nu ska jag släppa in Meja, hon gafflar på altanen, vill in till sina bebisar.

Ha det gott o natti natti

Kommentarer
Postat av: Anka

Guud vad snyggt det blir och skafferiet...voi voi vill oxå ha!
Hörrdu Swella, kanske dags att börja gå sova senast 23.00.....
Valppisarna är för gulliga....ha det bra kraamz

2007-09-26 @ 10:33:06
URL: http://www.tjarhovets.se
Postat av: Pian

Åhh, vad fint ni får det! "jag är så avundsjuk, så avundsjuuuuk"! jag vill ha, jag vill ha, jag vill också ha.........

2007-09-26 @ 10:51:49
Postat av: eira

Åh va kul o få nytt kök! Valparna ser så söta och välmående ut!!!

2007-09-27 @ 08:21:45
Postat av: Irina

Det är så tråkigt då människor ständigt bekräftar smådjurs ringa värde, genom att ta sig rätten att avliva/avsluta deras liv som man faktiskt en gång valt att ta ansvar över. Tidsbrist eller egoism, det kan aldrig ursäktas att ta någons liv. För hör & häpna ett sinne är ett sinne oavsett hur det är "förpackat".

/Besviken

2007-10-14 @ 01:14:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0