Valparna är döpta


Jag döpte alla valpar igår. Pian ville att den som har mest fläckar ska heta Luna och så fick det bli. Luna betyder måne så jag kollade upp vad de andra planeternas namn betyder. Planeterna är döpta efter den romerska mytlogoin med drag ifrån den grekiska. Och det passade mig alldelens ypperligt.

1an- Afrodite- Kärlekens gudinna (Venus)
2an- Luna- Mångudinnan (Månen)
3an- Gaia- Moder jord, fruktbarhetens och moderlighetens gudinna (Tellus)
4an- Ares- Krigsguden, son till Zeus och Hera (Mars)
5an- Venus- Döpte efter kärleksgudinnan Afrodite


Valparna mår jätte bra, de har gått upp i vikt som de ska och meja är lugn och sansad som hon alltid är. Hon har hittills varit fast och fin magen. Jag upptäckte igår kväll när jag skulle väga valparna att vågen inte funkade som den ska, så födslovikten var nog helt galen. De är ungefärligt lika stora som dom andra kullarna varit. Alla vägde igår från 195 gr-225 gr.


Kommentarer
Postat av: Pian

Åh, vilka fina namn på valparna, tack vare mig!!!

2007-09-19 @ 13:56:55
Postat av: Anna

Jaja mensann, detvar du som atte igång det :)

2007-09-19 @ 17:12:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0