Blogg time

Ja då var det väl dags igen att köra lite i bloggen. Vad har vi pysslat med då? Ja får se, Rasmus har börjat 6 års gruppen på Grankullen och han trivs jätte bra. Idag hade han haft alldelens särsklit roligt sa han :) Han kan ha lustiga uttryck, igår sa han till mig
-Mamma jag har två olika tankar, bra tankar och tankar där jag förstår, hör och lyssnar, där har jag ideér. Han var verklit allvarlig när han diskuterade hur han tänkte.

Savannah har oxå börjat på Grankulle, på dagis. Lövet har ju flyttat dit nu så hon går i deras grupp. Inskolningen med henne gick jätte bra. Det tog ett par dar så var det klart. Hon trivs oxå jätte bra. Hon ropade idag när hon for -Jag kommer snart tillbaks. Så det känns skönt att det går bra för båda de två minstingarna.

De två stora då. Dennis har börjat 3:e året på t-skolan. Och tycker väl det är helt ok. Jonathan började ju på svefi idag! Musiklinjen, han är ju rätt fåording min son. Jag frågade med spänd förväntan (mamma har ju själv gått där och älskade det) NÅ hur var det!!??? Jo det var väl ok sa han och inget mer. Sen drog han ut och jag väntar att få intervjua honom när han kommer hem.

Annars har vi varit i Riekkola faktiskt två söndagar på raken med ungarna och grillat. Det har varit hel mysigt. För förra söndagen var det 20 grader och jag hade shortsen på och det var som sommar igen

Sensommar i Riekkola            
Här var det dags för korvarna, det var jätte mumsigt :)


Så här kul hade Rasmus och Emil, jag tror inte att någon i hela de delen av stan gick miste om att vi var där :)

Ser ni humlan på ingång? Kan inte skryta med att det är jag som fotat, Nej det var Petra

     
Savannah och Theo höll sig till "på marken lekar" puh!

Nu i Söndags tog vi en tur till på samma ställe. Ja fick tom med mig Jonte och Dennis. Vi gjorde parisare, mos hade jag med mig, grillade lök och äpple, det var riktigt mumma det. Men allt är gott när man är ute.

           
Bild bevis, hehe

Man märker att vi bor högt upp och att hösten börjar strax göra sitt intåg för nu var det betydligt kallare än veckan innan. Det var skönt, jätte skönt ute men inte som gången innan.

Hade tänkte köra in en fler inlägg med bilder idag men nu har jag bråkat med denna blogg och mina foton så jag höll på att göra som min dotter "skrypa som hon säger en mus" Jag har inte nerver när datorn krånglar, förstår verkligen att det finns folk som slänger ut dom genom fönstret, ni ska veta hur många gånger min varit på väg. Jag kan föra ett regelrätt gräl med min dator! Disa en utav "tanterna" som jobbat med mig brukade sitta och lyssna när jag pratade, grälade med datorn. Hon tyckte det var skit kul. Jag var inte medveten om att jag gjorde det så högt faktiskt :)

Fortsätter efter jobbet imorgon, har skit fräna bilder på Moa och Ellen, Danne har varit fotograf denna gång. Jag ÄR inget vidare på det. Sen har jag fotat lite när jag tagit bort ute blommorna och sattit dit lycktor, det blev lite stämning faktiskt i det.

Untill tomorrow





                             

Kommentarer
Postat av: MorsanBaloo

Mysigt med en picnic i skogen.

Dennis var ju finfin med sin skogsmysse. :)

2008-08-26 @ 01:09:08
Postat av: Åsa

Ser att jag måste komma på en blogg kurs hos dig. Varför får du så fina blåa ramar runt dina bilder och sen är dom klickbara ... fuskigt.



Vad mysigt ni har haft det, men visst är det trist att det nu är höst, endast 10 månader kvar tills man har semster igen ! Usch de där lät deprimerande men det var inte SÅ deppigt bara lite.



Ha de bra tills vi hörs av.

2008-08-26 @ 19:21:35
Postat av: Pian

Vilken bra bild det blev på Emil och Rasmus, himla söta huliganer!!! Savannah busade så mycket hon orkade med A-H igår, skrek och skratta om vartannat, hon var SÅ glad när vi kom dit, och nyfiken! hon ville se alla rum som A-H bodde i....och när vi skulle hem så tyckte hon att A-H skulle komma med och äta med henne....!!hon var nog nöjd med våran lilla tur till Salmis igår.

2008-08-27 @ 13:06:43
Postat av: anka

Mysigt med skogen i Riekkola.

att du är duktig anna på att göra "tavlor", huliganerna är ju för häftiga.



Kramz

2008-08-29 @ 22:51:08
URL: http://www.goldenochvitt.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0