Ett gott skratt

Fick mig ett gott skratt nyss. Danne var på väg till jobbet så vi tog oss en rök på bron innan han for. Vi stod och pratade om allt möjligt. Till saken hör att han kan säga rätt tokiga saker ibland och ordspråk och sånt är nått han inte använder sig av. Helt plötsligt säger han:
-Det jobbigaste när man rakat huvudet med hyvel är att mössan halkar omkring!! Den kan man inte ha om det blåser.
Jag började gapskratta, det lät så tokigt på nått vis, såg likosm hur mössan halkade runt på hans bara skalle.
-Jo säger han när man har lite stubb så är det ju som kardborre, mössan klistras som fast.
-Det här ska jag blogga om, jag brukar ju ha "Ur barnamun" jag får ha en "Ur Dannes mun"  säger jag under mitt skratt anfall.
-Vadå? frågar han
-Ja du vet man brukar ju säga "ur barnamun" när barn säger nått roligt
-Jaha jag hörde "urban" du vet en sån där mössa man har i arabiska länder, såg framför mig hur jag ska knyta toffsen under hakan när det blåser.
-Det heter turban tjuter jag bland skratt salvorna.
-Jahaja

Så kan det gå

Kommentarer
Postat av: Pia

Det är Danne i ett nötskal!! skrattade gott åt det ialla fall.......

2008-12-22 @ 15:01:53
Postat av: Pian

Alltså det var jag PIAN som skrev det föregående.....

2008-12-22 @ 15:04:01
Postat av: Anna

Japp, hajade det. Pia skriver alltid sin blogg adress med, kanske för att hon sett att det finns en till Pia + ett n i slutet :)

2008-12-22 @ 20:32:53
Postat av: Pia

Fick kuliga "inre bilder" av hans beskrivningar!! Hahaha...



Du har varit hurtig läser jag.. Julgrupper? Det vill jag se bilder på sen..

2008-12-22 @ 21:44:41
URL: http://anjocapi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0