Olive Riley

Jag fick en utmärkelse av Pia och dedikerade en av mina utvalda till Mike Rubbo som har bloggat med världens äldsta bloggare, Olive Riley. Hon blev 108 år gammal, hon dog nu i sommras. Jag följde hennes blogg i över ett år. Det var jätte intressant för Ollie var helt klar i huvudet ända till slutet. Det fanns mycket bilder och youtube klipp med henne. Hon hade helt otroliga historier att läsa. Här kommer två klippmed henne.



Hon har jobbat på 20 och 30 talet som piga på hotell. I detta klipp demonstrerar hon hur strykjärn från den tiden användes. Om jag inte minns helt fel så var de i hennes hemby och hade iscensatt delar av hennes liv. De gjordes även en kort film om henne.



I detta klipp är de också i Broken Hill (där hon bott under största delen av hennes liv) hon är i den lokal hon brukade vara på dans. Tänk att i dessa två klipp är hon 106 och 107 år gammal. Inte illa va

CU

Kommentarer
Postat av: Pia

Wow, vilken krutgumma!! :o)

2008-12-20 @ 15:42:18
URL: http://anjocapi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0