Spela gitarr :)

Börjar väl där jag slutade sist. Sittningen vi hade med medierna tyckte jag var helt ok. Jag fick kontakt med en kompis till mig som dog för några år sedan. Hon kunde beskriva henne som hon var, var hon hade ont när hon dog. Hon gav en händelse ur hennes liv, Anneli (mediet) sa -Hon visar mig en bild och säger -Kommer du ihåg detta och skrattar. Och jo jag visste precis vilken händelse hon pratade om. rådet jag fick av henne via Anneli passar precis in på det jag gör idag. Så jag var nöjd. Visst märkte man att de var helt "nya" men om några år tror jag det är riktigt skickliga tjejer. Jo sen fick man med en cd skiva från ens egen sittning, de körde in den direkt via nån konstig manick.

Nu till rubriken. Jag ska börja spela gitarr :)) Hör mig skråla Cecilia Lind, nu mina vänner är festerna osäkra..... ni vet ju hur jag blir när jag ser en karaoke :D Idag har jag köpt en, den är jätte fin. Jag vann den på tradera! Anders på jobbet hatar när jag säger att jag vann något, du får ju betala för det och då vann du ju inte säger han :) Det var en jätte schysst säljare. Auktionen hade gått ut, jag missade stopp datum. Mailade till dom och frågade om de säljer den iallafall eller om de kunde lägga upp den på nytt. Efter nån timme fick jag ett mail där de sa att de lagt upp sen igen. Det brukar inte stor säljarna göra, man får minsann passa det själv. Kollade deras omdömmen, de sålde mycket gitarrer och tillbehör. Och det hade i stort sett bara nöjda kunder. Alla tyckte de hade fått mycket gitarr för pengarna.

Vi har en kille som spelar åt våra arbetstagare och har pratat lite med honom om han kan lära mig spela och det lovade han. Sen har jag ju Jonte här hemma som är duktig, men det kanske inte är så kul att klinka med morsan. Men han e ju en snäll kille så kanske han ställer upp på det :)
Här kommer lite bilder på min nya "älskling"

        

image303

Visst är den snygg!!!!!

Sen är ju strax Hera i höglöp och som på beställning så hittar jag en annons från en i Haparanda, de har en liten hane för parning. De var här och hälsade på idag så imorgon gör vi första försöket. Den var jätte fin, jätte lugn och verkade ha bra temprament. Alla som varit här vet ju vilket ös det kan vara här med ungar och hundar. Rottisarna var inne i sina burar men ändå. De ylade, små gnällde och skällde till ibland på Mini som den hette. Men han bara tittade och gick vidare :) Dö tänd på Hera blev han. Så här ser Mini ut.

image304

Helle dudande då tå töööt jag e :) eller hur.

Men nu till en händelse som utspelade sig för många år sen när vi nu är inne på att spela gitarr. Det är så att jag har två vänninor (usch vad gammalt det lät) som tog gitarr lektioner. En kväll när alla andra gått hem från lektionen så börjar de här två att jamma lös till Cadillac. Ingen av dom kunde spela den skulle jag tro och mig veterligen så är dom inga direkta sångeskor heller, fast det vet jag ju inte helt säkert. Men de släpper lös ordentligt med en redig sång, headbanging och gitarr klink, det svängde ordentligt i salen. Roligt har dom som tusan.... tills de märker att de har publik :D Då sitter det folk utanför och väntar på nästa tid. Snabbt packar de ihop sig och drar ut högröda i ansiktet båda två. Frågade den ena idag när det kom på tal -Hur kändes det att gå ut? Ja sa hon det var så pinsamt så jag vet än idag inte vilka som satt där för jag vågade inte titta. Vi skrattade innerligt åt detta.

Ja så kan det gå ibland. Men man ska bjuda på sig, tänk som Mia Törnblom. Kul ska det bli iallafall och börja spela. Det är nog bäst att börja med det annars jagar väl mig Danne med gitarren runt huset så jag får ha det som halsband :) Nä den var inte dyr, jag gjorde ett riktigt klipp tror jag. Jag ska hitta glädjen i livet igen, det var ett av råden jag fick via mediet. Och sannerligen har jag glömt den, det är så mycket som ska hinnas med, mycket måsten jämt, mycket som hänt och händer. Hinner inte med mig själv längre. Men nu har jag börjat ändra på det!

Jo glöm inte att titta till sommarn efter annonser på mina spelningar *skrattar* you know a star is born

CU my folks

Kommentarer
Postat av: Irina

Häftigt m gittarr... Jag har minsann oxå spelat gittarr en gång i tiden, i typ två terminer. Men du vet mig, på den tiden hade jag ÄNNU mindre tålamod, idag kanske jag sku orka spela i tre terminer ;P
Häftigt med medierna!! Kul o höra att de var duktiga!

2008-02-14 @ 09:00:33
URL: http://carwho.blogg.se
Postat av: MorsanBaloo

Vad roligt att läsa att det var en bra sittning. Och gitarr, wow vad kul! Jag ser fram emot bastu-i-Seskis-med-sång-runt-eldstaden eller nåt. :)

2008-02-14 @ 20:06:26
Postat av: Eivindruth

Great site. Good info

2009-07-28 @ 10:45:49
URL: http://eivindruth.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0