Gjort om lite i småisarnas sovrum

Vi har ju tänkt sätta in båda småisarna att sova i samma rum, det mindre. Det större rummet ska de ha som lekrum. Det är så att Rasmus har ju varit lite kinkig på att sova nån annanstans än brevid mamma. Så har han varit sen han föddes. Och vi har kämpat!!! I två år kämpade vi varenda kväll. Vi la honom i hans rum,satt med honom tills han somande. Vi har provat alla möjliga olika ideér och tekniker vi fått tips om. Men nej, han vill sova med mig. Förra året på våren var vi till Kalix till nått team som gav oss lite tips. Vi skulle låta honom sova med oss och sedan flytta ut dom tillsammans i samma rum. Men meningen var ju att det skulle ske under sommaren :) Vilket det inte gjort och det har varit av min och Dannes slöhet helt enkelt. Visst har vi pratat om det men sen inte orkat ta tag i det. I och med att vi vet att Rasmus kommer bli strulig.

Men igår så satte vi upp ett ljusnät i taket på "sovrummet" vände på Rasmus säng (han har en sån där IKEA säng som man kan ha som hög eller låg) gjorde lite mysigt där inne. Savannah var ingen match, hon grinade lite och tyckte det var konstigt. Men jag satt med henne en kvart kanske. Vi sjöng och vi pratade och jag förklarade att om hon vaknar på natten så kan hon komma till oss. Sen lämnade jag henne coh hon somande dit. Rasmus sövde vi som vanlit på soffan. Bar in honom när han sov och en timme senare så steg han upp!!! Och efter det så vägrade han gå tillbaka i sitt rum. Han sov alltså med oss.

Ikväll så somande Savannah utan problem, inget grin ingenting. Rasmus sover på soffan, vi ska bära honom i rummet så får vi väl se när han kommer, men kommer det gör han :) Nå nog vet jag han har slutat sova med oss när han fyllt 16 ialf. Men det skulle onekligen vara skönt att få läsa i sängen, lösa lite korsord och kanske göra nått annat kul med utan att behöva tänka på ungarna :)

           
Lite suddigt men ni ser ialf ungefärligt hur det blev, cooozy eller hur

           
Mitten bilden, så ser det ut när du ligger i Rasmus säng och nätet är på

image293
Låg på ryggen och fotade, lite besvärligt att få en bra bild :)

Nä nu ska jag umgås med Danne ett tag, min uppdatering har pågått i två kvällar nu, timmar i sträck. Än en gång var det Mia som fick mig att sätta igång. Tackar Mia, jag behövde en spark där bak :)

Natti natti folks and CU soon

Kommentarer
Postat av: Mia

Hej o tack för kaffet igår, de var så roligt att äntligen kunna synka att ni var hemma från jobbet samtidigt som jag var till stan. Allt ni gjort hemma har blivit jättefint. Ungarna växer så fort att man inte ens hinner med, dom är så goa allihopa. Sköt om er tills nästa gång vi hinner ses.
Kram

2008-01-06 @ 10:56:26
URL: http://www.marwels.se
Postat av: Anka

Åhh vad mysigt i sovrummet, jag tror banne mig jag oxå far och köper ett ljusnät...såg ju så rogivande ut. Jo jo jag vet jag är kanske för gammal för det men tänk så skönt man skulle sova....*ler*

Bra du börjat blogga igen :)...kraamz

2008-01-07 @ 08:17:13
URL: http://www.tjarhovets.se
Postat av: Mia

Nja, jag kör både blogg o hemsida. På hemsidan uppdaterar jag bara om och i kring djuren. Men på bloggen skriver jag mer personligt.

2008-01-07 @ 11:38:57
URL: http://repos.blogg.se
Postat av: Veronica

Hej hopp och god fortsättning. Vad fint ni har gjort, kul ide med ljusnät i taket. Tjoffsan mår fin fint här hos oss, vi är bara så ledsen att behöva lämna henne ensam under dagarna nu när skolan drar igång igen.Hon visar tydligt att hon inte vill vara ensam. Hon härjar i buren och klättrar på gallret och drar iväg den så vi har fått sätta fast den i väggen. Hon till och med bajsar inne fast hon bara har varit ensam korta korta stunder. Men hon vänjer sig väl med tiden. Annars så är vi så glada över att hon finns här hos oss. Hon har verkligen tagit oss med storm!! Vi hörs!!

2008-01-07 @ 13:01:56
Postat av: Susanne

Hej,
kikar in här via Veras blogg *nyfis* ;)
Jag fastnade för en sak som jag måste fråga om! Pigtittaren - tror att min morfar gjort den??
Står det ngt namn under eller vet ni om det är Holgers??
Jag har nämligen en likadan ;)
Roligt att se bara... Han dog i fjol.
/Hälsn Susanne
Ps. om du vill svara så gör d gärna på Veras blogg :). Jag läser där nästan dagligen.

2008-01-07 @ 20:50:01
Postat av: Susanne

Hej,
och tack för att du svarade :)!
Jo morfar har gjort massor av dessa och sålt runt om i Norrbotten - spec i Haparanda där han bodde. Han kom själv från Vännfors, hade med sig en av sin fars pigtittare. Denna kopierade han och gjorde likadana som han sedan skänkte bort eller sålde. Många gick på kyrkans auktioner åxå...
Jätteroligt iallafall att se den - även om d nu inte är "hans". Men det verkar misstänkt ;)
Vilken trevlig blogg du har - jättesnygg nyårsdukning :)
/hälsn Susanne

2008-01-08 @ 19:38:37
Postat av: Anna

Hej Susanne
Tänk om det är din morfar som gjort den. Dannes morfars bror var präst här i Haparanda, det kan ju mycket väl tänkas att den hamnat hos dom via en auktion. Måste fråga omde kommer ihåg hur de fått den.
Taack för berömmet om dukningen, det såg faktiskt jätte fint ut när allt var klart. Kika in om du är och susar i etern.
Ha det gott
Anna

2008-01-08 @ 22:09:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0