Hur går sovandet

Ungarna har ju börjat att sova i sitt eget sovrum nu. Savannah är bara att lägga som jag nämnt tidigare, Rasmus somnar på soffan och sen bär vi honom. För Savannahs del har det gått rätt bra, hon har sovit de första två nätterna till 2-3 och sen kommit till oss och jag har lyft i henne i spjälsängen som står kvar i vårt rum. I morse var den 4.45. Rasmus har också varit rätt duktig, han kommer trippandes mellan 2-3 han med. Hoppas att det börjar gå nu, det skulle vara skönt. Som igår när vi la oss, tänk bara att kunna ligga och prata innan man somnar utan att behöva väsa som en demon från avgrunden för att inte väcka ungarna. Iofs så sov de rätt bra fast vi pratade och om de vaknade så tittade de bara upp och somande om. Men man ville ju inte störa dom heller.

Läste Mias blogg om nyårslöften. Jag brukar inte ge några men jag blev lite sugen på att avlägga ett par så här i efter hand, så här kommer dom
Jag har 4 böcker som jag tänker läsa under 2008. Jag har inte läst på flera år alltså!!! Jag får ingen ro till det och jag som brukade läsa så mycket. Men nu kan jag ju läsa i sovrummet utan att störa nån och Danne stör man inte i  första taget, det skulle inte spela nån roll om man släppte en bomb i sovrummet så skulle inte han vakna av det.
Den första jag ska läsa är en bok som jag fick av Lasse, Själens boning av Gary Zukav. En kärleksfull vägledning i konsten att möta livet och att våga lita på sin intuition. Den andra boken blir Äntligen icke rökare- för kvinnor av Allen Carr. Slutade ju att röka när jag läste den förra boken, nu finns en för kvinnor speciellt. Så den blir bok 2. När jag sen är rökfri kan jag behöva nått att läsa så då blir det Mia Törnbloms 2 böcker i självkännedom. Har börjat på bok 1 i höstas men jag kom av mig. Men nu ka det ta mig tusan bli läsa av.

Sen ska jag börja motionera igen, tycker ju om att promenera men har inte funnit tiden och orken alls under hösten och nu börjar det märkas på figuren :) Så det ska jag ta tag i med. I kväll är jag skit trött och känner endast för soffan så inget av det jag skrivit ovan verkar särskilt lockande må jag säga :s  Men man får tänka positivt, nu har jag sått tanken nu finns den där och det ät bättre än att den inte finns alls ;D Oh yeah, selfdefence, I know

Ha det gött mina vänner så hörs vi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0