Och så var det julafton

Måste bara visa vad kranni Stefan kom över med dagarna innan jul. En stor korg full med allt möjligt åt oss alla. Det var godis, frukt, nötter, drickor, saft, öl, vin, kaffe, cappuchino... ja till och med cigg. Jag sa men har du köpt cigg också. Jo sa Stefan när ni dricker öl och vin så blir ni ju röksugna :)

     
Så här fin var den, tackar Stefan

Julafton var vi bara familjen. Danne åkte med småisarna till Tanos på förmiddagen en sväng. Under tiden förberedde jag och fixade så att vi kunde sätta oss ner och kolla Kalle klockan 15. Som vanligt sprang jag mellan grytor och Kalle, konstigt, det minns jag att min mamma alltid gjort och min mormor med. Vi andra tittade tv medans de ställde iordning. Men det känns på nått vis som en naturlig lösning med :) Det var en lugn och skön julafton.

            
Så här såg det ut när vi åt middag. Savannah vägrade sätta på sig något fint. Jag hade velat att hon skulle ha en fin klänning, men icke. Hon vägrde i sten. Hon drog på sig jeans under och en college tröja på klänningen :) Mamma hann bli arg på henne men var tvungen att ge sig och ta bort klänningen. Rasmus han gillar inte att man blir arg på henne så han tyckte jag skulle säga förlåt. Nej sa jag, Savannah är bara tjurig och envis!!! Då hörde jag att han gick till Danne och sa
-Pappa nu har jag då fått nog utav mamma :)

           

Inte för att någon annan heller hade nu klätt upp sig.....


Så här såg det ut när tomten kom

     
Tomten frågade i sed vanlig ordning om de varit snälla under året. Savannah den skenhelige berättar att hon varit det. Rasmus erkänner att han har nog varit lite arg för på savannah då hon drog honom i håret. Men den STORA boven har varit Jonathan för han har sagt fula ord, Jonte har kallat honom gris och bajskorv minsann!!!! På den sista bilden berättar tomten vad som kan hända med såna som Jonathan och det tyckte Rasmus var jätte bra, det blir mindre julklappar till nästa år :)

           
Märker nu när jag ska lägga upp foton att Danne missat att fota när Jonte och Dennis får paket, inte för att de nu ville vara med på bild heller men det kunde ju varit lite kul ialf. Savannah höll sig framme. Så fort hon fört bort ett så stod hon färdig framför tomten -Hej tomten, är det min?

     
Sen var det dags att säga hej då till tomten och tacka för julklapparna. Alla barnen kramades och Jonte kom till och med upp i famnen på tomten, kanske för att försäkra sig om att tomen inte drar bort nån klapp nästa år :D

     
Rasmus visar var tomten ska gå och förklarar hur man tar sig ut från gården. Savannah står länge och tittar efter tomten och vinkar hej då.

Sätter som avslutning in Rasmus på julaftons kväll när  provar sina nya kritor han fått utav Uffe och pojkarna. Han ser så extremt nöjd ut på det och sedan ett på julgranen innan utdelningen

image260
Han är så söt mammas lilla hjärta *puss på sig gubben*

image235
                   God Jul och Gott Nytt År på er alla


Kommentarer
Postat av: Irina

Vad roliga sina små är! Rasmus ärlighet till tomten fick mig o skratta högt!! :)

2008-01-09 @ 18:06:01
Postat av: Jonvilma

This is the coolest web site I have seen for ages, excellent work and content.

2009-07-08 @ 10:27:38
URL: http://jonvilma.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0