Rottweilers och soptunnor

Då var det väl dags att blogga lite igen då. Hur har det gått med mitt löfte om att motionera mer, läsa.... fan kommer inte ihåg vad jag lovat mer :) Men vi tar det jag minns iallafall. Jag har börjat promenera mer, läsa har jag oxå börjat med men hittar inte tid mer än när jag sitter på dass :) Och där får jag ju aldrig heller vara ifred. Så jag känner att jag får läsa om och om....mindre lyckat. Jo, jag har klippt mig och färgat håret idag. Det är jätte fint fast jag vet inte om det är riktigt jag?! skulle velat ha det kortare tror jag och lite mer spret. Men det blir nog bra när jag får fixa det som jag vill.

Vi kämpar vidare med ungarna, vi lägger dom i sina sängar men de kommer till oss relativt fort, tycker det blir bara tidigare och tidigare, så det går inte heller så bra. Men jag lovar, de sover inte med oss när de är 16!!!

Jag har beställt biljetter till Joe Labero, jag, Danne och Rasmus ska gå dit. Det ska bli jätte roligt. Sen har jag beställt biljett till Terry Evans med, han kommer hit i Maj. Det ska bli riktigt kul. Men redan nu i februari ska vi få lite försmak. Sanna hade hittat en annons i en tidning från två tjejer som gått utbildning hos honom och nu ville de ha lite "försökskaniner" Det blir privata sittningar och sen ska vi göra en utvärdering. Det ska bli jätte intressant.

Har en liten historia om Danne och hans lilla Nelli som jag tänkt blogga om ett tag

Det var så att Danne skulle ut en fredagkväll förra hösten och köpa några öl så han tog med sig Nelli på promenad samtidigt. När han kom till Shell så knöt han fast henne i den stora soptunnan som står där utanför. Den är ju rätt hög, tung och ser väldigt stabil ut. Nå han går in, hör efter ett tag att något brakade till men tänkte inte mer på det. Ställer sig i kön, då kommer det in en tjej som säger - Hörni det springer en rottweiler med en soptunna efter sig vid lassarettet!!!

Danne höll på att dö och övervägde att inte avslöja att det var hans hund. Men kunde ju inte annat än kasta in ölen i kylen och rusa ut. Där ser han Nellie springa uppe vid vårdcentralen i vild panik, tunnan efter, skramlandes som tusan. Han vrålar och vrålar på henne att stanna men inte då. Det är väl klart, hon var ju livrädd, hur hon än sprang så följde ju den galna soptunnan efter henne. Danne fick rusa ikapp hunden, försöka få stopp på henne och sedan få lös en panikslagen hund. Men detta var nog inte det svåraste. Danne skulle ju släpa tillbaka tunnan med :D Nelli i panik, tunnan var inte så lätt, det skrapade och brakade, hunden drar och Danne svär och kämpar! Till hans räddning kommer det två tjejer som frågar om han vill ha hjälp? Jo hade han sagt, ni kan ju ta HUNDEN!!! Han fick tillbaka tunnan och tjejerna hjälpte till med Nelli.

Han kommer hem och såg ut som han hade lust att ta henne i carporten och göra nått väldigt dumt. Och när han började berätta, alltså jag höll på dö av garv. Jag kunde bara tänka mig Danne som inte gillar att göra bort sig, som inte riktigt vet vad han ska ta sig till när han ser sin hundan rymma iväg från shell med deras jätte soptunna i STÅL!! Jag garvade så jag höll på att pissa ner mig. Jag garvar just nu bara jag tänker på eländet.

När han sa att han knöt fast henne i den så sa jag -Hon drog iväg med den va? Jo säger han hur visste du det. Jag har nämligen gjort samma sak en gång fast med Jenni, rottisen som jag och Gärre hade. Hon drog i sär hela tunnan och rev ner den mitt bland pumparna. Där stod jag förbannad mellan bilar, pumpar och en massa jävla skräp. men som tur kom Tommy och hjälpte mig där, jag behövde inte ens plocka upp skräpet :)

Så jag har att utfärda en liten varning  
Shells stora soptunna är INTE lämpat att knyta en rottweiler i :)

Ha det gott folks and CU soon

Kommentarer
Postat av: Pian

Skrattar så tårarna rinner.....stackars Danne, han som generar sig över det mesta.....jag kan se honom framför mig.

2008-01-25 @ 07:44:56
Postat av: Mia

*asgarvar* Cooooolt, jag kan tänka mig hur de såg ut. Framförallt jag kan jag tänka mig Danne!! Herregud vad hon ska ha varit livrädd, de hör ju inte till vanligheten att man blir jagad av en soptunna!!! Stackars Danne o Nelli.

2008-01-25 @ 09:11:34
URL: http://repos.blogg.se
Postat av: Anna

Hallo brudar
Alla vi som känner Danne vet ju hur pinsamt han tycker sånt här är!! Jag ser ju oxå det hela framför mig och garvar nästan lika mycket varje gång jag tänker på det. Det var som en sån episod man säkerligen inte glömmer i första taget..... ialf inte Danne :)

2008-01-25 @ 09:21:56
Postat av: lovingnurse

svar om bettie page: tycker du? åh nu blir jag super glad faktiskt :) har funderat på att klippa en sån lugg men ska nog vänta något år. sen när man ska ut i arbetslivet måste man väl ändå klippa till sig en annan frisyr så det får bli bettie frissan då ;)

2008-01-25 @ 19:18:50
URL: http://lovingnurse.blogg.se
Postat av: Mamma linus

fan, jag hade gett mitt ena ben för att få se det! :D

2008-01-28 @ 20:55:35
URL: http://marey.blogg.se
Postat av: Robota

Very good, I was so suprised when I came upon this site. I would love to find a chat for installers to help and give opinions and compare prices in differant areas Thank you and keep up the good work

2010-05-07 @ 12:56:55
URL: http://robota.blog.ca

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0