The lizard has arrived

Idag hämtade vi alltså hem vår lilla Spookie som Rasmus döpt honom till. Agaton var hans riktiga namn och inte ....... vad jag nu skrev sist att han hette. Så här ser vår nya ödla ut

image343
Hello folks, Spookie here, whats's up?

Och så lite närbilder på honom i hans nya "hem"

       
Tycker han ser ut som -Och vad gör du??? på sista bilden :)

Vi sa inte till Rasmus när vi hämtade honom från dagis att Spookie redan var hemma, en liten överraskning så :) Det såg ut så här

image347
Ser ni vilken hel nöjd kille, han älskar sin Spookie sa han idag

image348
Savannah håller första gången och tyckte inte att den var nått söt :)

Skrattade åt henne - Nä usch mamma ta bort den sa hon. Spookie fick vila lite mellan varven och bekanta sig med det nya terrariet...... fast han var rätt stilla där. Lite rädd för alla nya ljud. Men den var rätt rolig faktiskt, man såg att den tittade till om det kom en ny person eller om den hörde ett nytt ljud, gojorna lyssnade den mycket på. Och sen åt den från min hand ikväll :)

Linda och Emil, Petra och Theo kom förbi en sväng och busade. Det var som ett litet tattarläger här :) Nä skojar bara, dom hade kul tror jag. Efter att dom for var det dags för nästa sväng med the lizard

Då såg det ut så här för vår lilla dam då hon provade på nytt

       
Kolla mamma, jag kaaaan                         Lite äcklig kanske men visst var jag tuff!! 

image351
Oooo lilla öga, har du kääp (skräp) där?

image353
Rasmus är ju den stora killen nu och visar att så här håller man

image354
Trött och röd i ögonen av allt bus men hålla lite innan sängen det måste man.

Har annars spelat gitarr idag som vanligt, det är så vansinnigt kul. Blir mer och mer haj på det där. Imorgon åker vi till Luleå på kurs och jag kommer inte hem förrän på onsdag kväll. Det ska bli himla kul och jätte skönt. Men nog kommer jag att -saka mitt hem som Rasmus säger. Borta bra men hemma bäst heter det ju.

Untill next time

Kommentarer
Postat av: Pian

Åh, vilka fiina bilder på ungarna, dom är så söta!! Vill ni inte ha en liten Doris också???? Annars får hon gå till dom sälla jaktmarkerna.......tyvärr, OM inte det är någon som läser här på Annas blogg som vill köpa en snäll och söt Gekkoödla inkl. terrarium + lite tillbehör...300 kr.???

2008-03-11 @ 08:30:31
Postat av: Irina

Håller med föregående talare, vad fina bilder på Rasmus & Savannah!:)
Hur stor är ödlan? Såg jättestor ut... Vågar man komma o dricka kaffe när ni har en sån hemma?! ;P

2008-03-11 @ 14:42:24
URL: http://carwho.blogg.se
Postat av: Angelina Jolie

Very informative. Great site. Really professional.

2010-02-04 @ 14:13:45
URL: http://angelina-jolie.blog.de

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0