Kolla vad jag hittade

Satt på nätet och häckade runt och kollade vad jag hittade, en ny kattras. Den vore väl cool. Det är en afrikansk vild katt i grunden "Serval" tror jag den kallades. På 80 talet i USA (var annars) så märkte man att den kunde para sig med tamkatter. På 90 talet så blev det en ras som kallas Savannah.

image412
Savannah

En riktig Serval kan bli 50 cm i mank och väga upp mot 18 kg. Uppfödaren i Sverige hade en hane som var 4 månader och redan vägde 4 kg. Men och andra sidan fanns fullvuxna honor som endast vägde runt 3 kg. En F1 katt (en unge som föds som första generation ef vildkatten) kostar i USA 6500 dollar! Huga sommarstuga men häftiga var dom iallafall.

CU

Kommentarer
Postat av: Pian

Usch, vilken ful katt, långa hemska ben, nä, fy fabian, den var verkligen ful. Jag skulle inte ens ta emot den om jag fick den gratis.

2008-05-23 @ 08:13:02
Postat av: Anna

Tyckte den var skit häftig, en sån skulle jag vilja ha :)

2008-05-23 @ 09:50:15
Postat av: Antonann

Great idea make it site. Thank you.

2008-10-15 @ 11:50:49
URL: http://antonann.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0