En bedrift

Livet för en småbarns mamma på 43 år är inte alltid helt lätt.

Steg upp efter 8 med mina små änglar. Vi hade först en riktigt mysstund i sängen. Vaknade av att jag fick två kalla rumpor mot min mage när de kröp ner brevid mig. Sen vilade vi en halv timme tillsammans. Sen var det full rulijans här hemma, inte bara med barnen utan det var mat av hundar, ut och pissa med dom en och en. Nelli är i höglöp och hon och Exo är ju helsyskon så en parning mellan de två vore inte så där jippi precis. När X varit ute så åkte han in i buren och det var Nellis tur. När jag kom in med henne så hade de två små änglarna släppt ut X ur buren så han såg ut som en radiostyrd robot, helt nollställd i blicken när jag försökte hålla honom från Nelli och få in honom i buren. Han stirrade på mig som om jag just klivit ner på jorden från Mars.

Efter detta var det gojornas tur, då var det byte av mat och vatten i alla burar. Hos Tintin är det hur lätt som helst att byta, samma hos Ellen med, där får jag bara hålla koll på var Moa är, för de eländiga jakona har utsett mig som tuggben. Hos Barbro och Hubert får jag ha med en pinne och muta undan Barbro. Hubbe struntar i när jag håller på, men Babben. Hon är så lömsk inne i buren. Så jag får alltid ta henne på pinnen och lyfta undan henne på en annan. Sen duschade jag dom ordentligt. Ellen och Barbro älskar att duscha och gör det väldigt villigt. Hubbe och Tintin tycker väl det är ett nödvändigt ont medans Moa verkar tro att jag har syra i flaskan. När det var klart så började Barbro att bada i sin vattenskål, två fulla skålar gick det innan hon var klar, sen var det bara att plocka fram skurkäppen :)

Plockade undan lite grejs från golv och bord och skulle in med det i ungarnas rum, Öppnade dörren och höll på att få stans chock!!! Ni skulle sett hur där såg ut. Stod en stund och undrade vad jag skulle göra med röran och kom fram till att här behövs soppåsar. Hällde alla leksaker i en enda hög på golvet och startade sorteringen. Rasmus samlar ju på allt man bara kan tänka sig. Allt från påsar till brädor, sånt som vi rivit i huset, spikar, skruvar, papper, kartonger, stenar osv..... Han blev nästan hysterisk och gapade och skrek, så han åkte in i vårt sovrum så jag skulle få någon ordning alls på eländet. Hörde hur han satt och dikterade sånger om vad han gillade läget för dagen. Det lät ungefärligt så här ialf en utav raderna i sången, Jag älskar inte mina mamma för jag vill ha alla mina leksaker. Han var helt enklet skit sur på mig. Nå när allt var klart så kom han och inspekterade läget. Satte sig vid sitt bord, tog fram sin börs och började räkna sina pengar. Jag gick ut och stängde dörren så han skulle få tjura ifred för sin pladdrande syster. Efter en stund hörde jag hur hans text ändrades till.. Jag älskar nog min mamma för hon har gjort jätte fint :D

Så nu ska jag ta mig en siesta medans ungarna glor Quack pack, sen är det matlagning och så ska jag städa i vardags rummet och gojburar. Det luktar hund här, bläää. Men ikväll när alla änglar gått i säng så ska jag korka min vinare, japp har fått en av Gun. Och japps Pia jag ska titta på Marcus när han åker, ja det andra med :) och bara ta det lungt, puh

CU

Kommentarer
Postat av: Pia

Ojojoj, vilken morgonprocedur du har! Jag går liksom bara ut med EN hund!! :o)

Markus föll igår.. inte bra! Men å andra sidan, han kan väl inte vara på topp jämt!

Ha en skön söndag!

2008-11-16 @ 11:16:45
URL: http://anjocapi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0