Äntligen

kom jag ut på nätet! År snor trött, steg upp tidigt, hållit igång hela dagen. Först så matade jag gojorna, hängde upp tvätt, sen for vi ut på gården med ungarna. Jag städade undan Rasmus och Emils snickerier, de har ju varit bygg herrar hela sommaren. Plankor och annat fick inte slängas, onej det var bara att göra en snygg liten hög där de sparas till nästa år, lite i skydd för väder och vind fixade jag till dom ialf. Sen plockade jag undan leksaker, krukor och annat som stått tomma i flera veckor nu. Danne sågade ner grenar och annat som vi ska ha till Ellens bur. Det finns tre träd som vi ska såga ner, de är genom ruttna så vi började med att snotta från dom :) Efter det så skulle jag bara kratta lite grann men rätt var det var så hade jag krattat nästan allt.

Linda och Tommy kom förbi vid 14 sen kom Pian så vi åkte till Maxi och handla. Började med maten vid halv 4 kanske. Och bara allt bestyr med mat, utfodring av barn, undan plockning osv tog över två timmar!! Vilken tid man slösar bort bara i köket. Sen var det en kopp kaffe och en cigg på bron alldelens för mig själv. Gud så skönt att koppla bort alla ljuden från gojor och ungar. Efter det hade jag bestämt mig för att blogga, har bilder när Moa och Barbro badar i sina vattenskålar, de var helvilda idag. Och vad händer då, jo den där jävla grejen i hörnet snurrar och snurrar för att sen bara säga att sidan kan inte visas!! Fan vad less jag blev. Sket i och ens försöka ta reda på var felet var. Kollade Tv med ungarna istället. 

Nu är kvällsfikandet över, läggdags väntar för de små. Men Tarzan började just så de ville se den innan de går i säng. Då var det dags för operation felsök. Kablen till rautern hade lossnat. Skönt att det var bara det annars hade jag fått sitta här och vänta tills att Dennis eller Danne kommit hem. Har blivit så slö själv på att hitta vad felet kunde vara. Förrut gjorde jag alltid allt sånt själv men sen när Danne kom in i bilden och tog över det görat så har jag inte behövt engagera mig i sånt, rätt skönt ändå.

Dennis är på stan med Fredde och Jonte är på fest som vanligt. Kim har fyllt 19 så det var party där i kväll. Hör och häpna de skulle och städa först där innan de skulle bli fest. Det finns tydligen fler mammor som har liknande krav som jag :) Danne jobbar, han slutar 22 ikväll tror jag. Så nu ska jag slappa på soffan med Rasmus, härligt

Nä nu väntar kaffet och ciggen igen.

På återseende 

Kommentarer
Postat av: MorsanBaloo

Ja visst står man i köket timtals, men då brukar jag trösta mig med att det är tur man har snyggt kök iaf. :)

Känner igen det där med att felsöka eller rättare sagt med att INTE felsöka. Har gladeligen lämnat över allt sånt till Kari. Samma gäller allt som har att göra med tv-spel och annat jox.

2008-10-10 @ 21:39:51
Postat av: Pia

You´re back.. kul!! Har saknat dina inlägg! Kram!

2008-10-11 @ 17:36:43
URL: http://anjocapi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0