Härligt ute

Den här helgen har det varit jätte härligt väder här i Happis. Det är väl en 7-9 grader ute, soligt och riktigt fräscht. I fredags var jag ute och krattade, tror jag skrev det i förra inlägget. Igår var jag mest ínne. Ungarna, småisarna då hade främmande mesta delen av dagen. På förmiddagen ringede Gärre (exet) och frågade om William fick komma och leka hit, han höll på att spika och Willepille var rastlös och sjövild. Rasmus blev jätte glad förstås, de kommer väldans bra överens, Rasmus brukar säga att William är min bästa bror. Men sa jag ni är ju inte bröder, -jodå vidhöll han det är vi visst. Och det är ju klart det är svårt att förstå i den åldern, de är bröder med samma bröder men inte med varann.... krångligt?

Efter det så började jag med maten och precis när vi skulle äta så kom Linda och Tommy med Emil, Oskar och Thilde, hon var barnvakt åt Maria. Så de åt sina risifruttis medans vi åt middag. Savannah och Rasmus tyckte de haft en bra dag. Sen var det badningen, lite tv och sängen för dom.

Vet ni hur lätt det är att skriva när man har en halvgalen ara parandes med mina händer på tangentbordet?!! Sen småbiter hon mig när jag flyttar runt för mycket, nå tur att det inte är Ellen iallafall. Den är så¨charmig Tintin, gillar henne eller honom kanske. Vi vet ju inte, det är bara jag som tror att det är en hona för hon är så liten. Jag har haft en sån här tidigare och den var mycket större.

Danne hamrar och bankar på Ellens bur, den är i stort sett färdig, han sätter nu extra mälor bara. Sen är det bara att inreda och se hur det håller henne. Har hittat ett företag som säljer nät sektioner, har mailat dom och begärt pris. Men jag vet att de är rätt så dyra.

Har tagit undan studsmattan idag, vi ides inte plocka ner hela så vi har täckt den med pressening lutandes mot friggeboden. Sen har jag varit och spänt fast den med tusen snören. När jag gör sånt då jävlar ska det sitta, sen svär jag över mig sjä'lv när det är dags att ta lös fanstyget till våren. Men jag vill ju inte att den ska rulla över till grannen eller ut på stan när höst stormarna kommer :) Huj det var ett himla knytande med att fästa presseningen först, nå det är bara att ta till saxen i vår!

Nä mina vänner nu väntar tvätten och är det nåt trist! Alltså jag hatar att sätta in det i skåpen, tvätta och hänga upp går väl rätt så ok men sen vika och få det in i skåpen, usch fiii bubblan  hade Lotta på bråkmakargatan sagt.

CU

Kommentarer
Postat av: Åsa

Väntar med spänning på hur fågelrummet blir, måste kika förbi när jag har kryat på mig lite ... känner mig som en 80 årig tant som ingen ork har ha ha ha.

2008-10-12 @ 19:19:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0