Jag har blivit utmanad

Jag blev utmanad av Pia och antar härmed utmaningen

Reglerna är följande:
* Länka den som utmanat dig och sätt in dessa regler på din blogg.
* Berätta 7 saker om dig själv, både alldagliga och knäppa.
* Utmana 7 st i slutet av inlägget genom att nämna deras namn och länka till dem.
* Låt dem få veta att de har blivit utmanade genom att lämna en kommentar i deras blogg.

Jaha ja vad finns att berätta om mig själv

1 Jag älskar att bada bastu
Känner mig inte ren med att bara duscha. Nä en riktig sauna ska det va :)
2 Jag var jätte vild när jag var liten
Var så mycket på lassarettet med en massa olika åkommor så läkaren trodde att jag blev misshandlad. De tog in mig i ett rum utan min mamma och frågade vad jag varit med om denna gången då. Men trotts otaliga besök på lassa så har jag aldrig brutit ett ben i min kropp :)
3 När jag var gravid så åt jag tvättsvampar!!!
Japp med alla ungarna :D
4 Bland det bästa jag vet är hjortron med glass och löjrom på rostad macka med lök och vitpeppar.
Kan äta en halv franska när jag sätter igång.
5 Jag heter egentligen Anna-Lena.
I skolan kallade de mig det fram till 2an sen föll Lena bort. Hemma har väl aldrig någon sagt det. När jag började jobba inom omsorgerna så kallade en av de äldre tanterna mig Anna-Lena, ibland fick hon skrika sig blå innan jag fattade att det var mig hon ropade på. Så jag frågade henne varför hon sa det när ingen annan gör det. Ingen annan visste nog att jag hette Anna-Lena heller. Men du heter ju så sa hon och gick!
6 Jag har spindel FOBI, I just hate them.
Dom är så äckliga med alla sina ben, hur de rör sig och sen har de en massa ögon med. Usch vilka djävulska djur. Jag får alltså panik attacker när jag ser dom. En gång skulle jag , Danne och Rasmus och kolla på spindlar hos Jerry, han hade då världens största spindel art hemma. Det var en bebis och jag lovar att den var ca 15 cm i diameter, dom kan bli upp till 25 cm. Som en stor flat tallrik alltså!!! Men det var inte den som jag blev skräckslagen för. Utan en liten svart jäkel som var jätte aggressiv och snabb var den med. Och det är klart att den fan smiter när jag är där. Gissa vad jag gjorde, Jo jag bara rusade ut, lämnade Rasmus där med Danne och en lös spindel. Jag satte mig på bron och hysteriskt grinade, jag trodde jag skulle tuppa av.
7 En konstig önskan har jag. En egen lila spindel!!!
Visst är det otroligt. Det finns en spindel som jag skulle kunna tänka mig att röra vid. Den är oxå hårig och blå lila, den är nästan rund, alltså inga långa äckliga ben. De jag sett på bild verkar ha tjocka ben med med mycket hår så de ser inte så där långa och smala och knotiga ut. Så kanske kanske jag skulle kunna bli av med min spindel fobi med en sån. Jag tror jag skulle kämpa för att vänja mig vid den. Jag lovar jag skulle svettas, äcklas, grina, rusa ut många gånger innan jag skulle våga låta den gå över på mig. Säkeligen bara några sekunder första gången, men gud så stolt jag skulle vara om jag lyckades hålla i den. Men lika väl kan hända att jag får en attack och stampar ihjäl den :) Jag skulle vilja bli av med den fobin för den hindrar mig i livet. Ibland vågar jag kanppt sitta och röka på vår egen bro för vi har såna Janne långben spindlar på väggen!! :O

Tror inte jag utmanar någon speciell, alla som vill får koiera den och gärna ge mig en vink så jag vet att kolla era bloggar :)

CU Soon

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0