Storhandlat

Har varit duktig och storhandlat idag! När pojkarna var små så hade jag alltid matschema för en månad framåt och höll det ganska så strikt, skit lätt man behövde inte tänka varje dag på maten. Ja jag hade det nu inte varje månad men väldigt ofta i en lång tid. Jag har fått ryck under senare år och gjort det nån gång. Nu har jag åter upptagit det igen. Först planerar jag för en månad framåt och sen handlar jag efter det. Skit enkelt resten av månaden :) Sen bokför jag i kanten vem som jobbar, när Dennis kommer och far så man vet hur mycket mat man ska göra och vem som måste göra den hehe.

Var och kollade invigningen av nya affärs centrat i torneå med, vi var aldrig in, det var ju tusentals bilar där men vi körde förbi och kollade läget ialf :) Jag tror inte jag varit på nått öppnande som vart i det sk på gränsen området ännu. Är inte så mycket för att ränna runt på dom. Men nästa vecka nån dag så ska jag och spana in det hela. Det känns ju som vår stad vuxit enormt. Tänk bara 4-5 år tillbaka, hur det var då. Då trodde man att Happis skulle bli en spökstad, ja pratet om IKEA hade börjat höras men inte trodde man de skulle komma till lilla Haparanda. Tänk nu hur det är, vilket utbud vi fått. Det enda Happis missat är ju utelivet. Det är så man skäms när turisterna frågar var man går en fredag kväll i Happis... -Ja Anders kök och bar, kanske Gullan är öppen om ni har tur, nattklubben? ja nä den är nog stängd osv. Men går man sen över gränsen till Torneå, då känns det som det finns hur många ställen som helst, det är som om att det finns nått för alla. Nu tom en enkom svensk bar!!! Varför går det i finland men inte hos oss?

Savannah har ont i sina ben igen, hon gråter var och varannan kväll med ont i knäna. Har precis gett henne alvedon, torkat tårar, tröstat och läst Ingrid vill ha plåster. Så får se om de små benen vill somna nu. Rasmus ligger och kollar film på väg in i drömmarnas land. Tror att vi ska fixa en liten tv med inbyggd dvd till sovrummet så kan de titta där innan läggdags. Ja jag vet, det är inte bra att titta tv innan man somnar, hjärnan tar intryck och registrerar. Men jag är faktiskt 43 och det är enklast så :)

Nä nu en cigg och kaffe på bron, det känns som om att dagen varit så lång, jag har hunnit med så mycket. Sen ska jag smälla i mig en enchiladas till CSI ikväll, oh vad mumma det ska bli.

CU


Kommentarer
Postat av: Mia

Jo du, matlista är smart... Kräver mindre engagemang i längden, de gäller bara att komma sig för. Man är lat och vill ha de enkelt, men i slutändan är de jobbigare att inte ha gjort en lista...

2008-10-31 @ 21:27:59
URL: http://repos.blogg.se/
Postat av: Åsa

Ge inte upp om mig, jag kommer snaaart !! Mina veckor hänger inte med, när har du dina härliga lediga 3 dagar igen ??

2008-11-01 @ 14:21:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0