Vad har ni i kylen?

Dagen eller förmiddagen har varit rätt stressig. Var och förde ungarna till skola och dagis, sen Danne till jobbet. Pep in där på morgon kaffe, brukar göra det :) Sen när jag kom hem så började jag med att mata gojorna, byta vatten och som alltid umgås med Tintin. Sen var det fiskarnas tur, några rundor med burkarna så var det klart. Upp med Tintin på buren så hon får gå och morgon äta hon med. Och då tar jag fram det som Tintin tycker är det hemskaste i världen DAMMSUGAREN!! Hon gapar som en galning när man dammsuger, skit sur är hon på den, hon går runt på burtaket, grälar och blänger efter en :) Det är tur man inte hör henne när den är igång :)

När det e klart tar jag mig en kopp kaffe och en cigg, hämtar Tintin så hon ska hinna få sin morgondos av matte. Slår en pling till Kerstin. Går ut på bron med mitt kaffe och ciggen fortfarande pratandes med Kerstin. Då kikar Tintin fram på axeln och säger -Goddag! Jag hade glömt att hon satt på mig och gick ut. Inte för att hon kan flyga iväg men stackarn är ju halvnaken så hon kanske fryser. Nå idag var det rätt skönt ute.

En annan insident med Tintin var när jag höll på att laga mat. Den är ju oftast med mig överallt (som nu, nu sitter hon på mina händer och försöker para sig med dom när jag skriver) även denna gång så satt hon på mig. Men det är inte så att hon sitter och ser fin ut på axeln, onej hon klättrar runt på mig, hon hänger upp och ner i tröjan för att se när jag gräver i lådor, när jag lagar mat så försöker hon sätta sig på mina händer för att se lite bättre :) Men hon är ju så lätt så man glömmer bort att hon sitter på en. Jag  har en köksö och när jag står och lagar mat så har jag bestick och en del slevar och sådant i lådsektionen bakom mig. Nå nu behöde jag nått från lådorna, tar det jag ska och i stressen så knuffar jag igen lådan med rumpan, ni vet så där med ett knix. Då hör jag ett väldigt kacklande och nån som mycket surt trampar upp för ryggen och sätter sig och surar på min axel! Jag höll på att halshugga Tintin med rumpan!!

Medans jag pratade med Kerstin passade jag på att hänga upp tvätten, och vika bort det torra, plocka undan lite här och där med. Sen var det dags att gå ut på en prommis med hundarna. Alltså han hundar, behöver man säga mer. Fan att X markerar överallt ( han heter faktiskt X eller X-man, jag försöker inte vara klurig med hans namn) det är så jävla irriterande, varenda lyktstolpe, husknut, utstickande grejs, träd, bilar ja allt man kan tänka sig. Sen Nellie då hon ska gå med nosen i backen, sen går hon sakta med, i X är det fart. Så den ena får man bromsa lite och den andra dra framåt. Men detta markerande, till slut så förbjöd jag honom helt enkelt att markera. Vet ni då vad det lilla fanstyget gjorde, jo han markerade en liten skvätt medans han gick! utan att stanna alls bara sakta ner i ett steg så lyckades han höja benet och markera in varje nytt kvarter.

Vid 13 var det dags att hämta de små charmtrollen, vi for och handlade. Behövde sås, ägg, grönsaker och potatis. Jag har gjort köttfärs limpa idag. Och vad möter mig när jag kommer hem och ska börja lasta in varorna i kylen.... jo detta!

En ska bort???!
Vad har folk inte i kylen :)

Gissa om jag blev paff, har ingen aning om när jag har hunnit med detta och varför jag ställt den där. Fotade detta och messade bla till Pian som satt på fika tydligen, de hade haft en rolig halv timme åt mitt lilla "misstag" :)

Inte för att det borde förvåna mig speciellt mycket. Jag har hitta börsen i frysen, katten instängd i kylen, glömt bilen både på jobbet och på ica. Och säkerligen har jag gjort andra tokiga saker med.

CU


Kommentarer
Postat av: Pia

Jag får såna härliga inre bilder av din gojas klättrande överallt :o)

Ang strykjärn i kylen.. Hört talas om stresshantering och yoga?? ;o)

2008-10-23 @ 19:12:19
URL: http://anjocapi.blogg.se/
Postat av: Malin Inspiration & design

Skrattar rundor!!! Det där kunde ha varit jag!!! Hehe.....jisses vad man kan vara snurrig!! :D

Kul bild!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0