Jag har drunknat

Så sa Rasmus när han kom hem från badet idag. De var med skolan till badhuset, jag har inte fått riktigt klart för mig varför han var på djup sida och vad jag fattade utan flythjälpmedel. Men läraren hade sett att han började svälja vatten så hon kallade på badvakten som dök i. Utav svallvågorna så knuffades han till kanten så han tyckte inte det var så farligt, jag frågade om han blivit rädd men det hade han inte. Men jag kanske måste förklara skillnaden med att få en kallsup och drunkna för honom :)

I kväll var vi på skolan, Rasmus klass hade övat in sånger och danser som de visade upp för oss stolta föräldrar. Skrattade åt min son, han stod längst fram, mummlade fram texten och såg allmänt uttråkad ut. Tror nu kanske inte att han var det men lite övning i framträdande vore inte dumt. Matilda som stod brevid svängde på höfterna ordentligt :)

Det är så kul att titta på ungarna, de är ju bara 6 år och man ser hur de allihop mellan varven under deras framträdanden glider i väg i tankarna, läpparna rörs, blicken far upp i taket och de förlorar kontakten med sången, händerna kan börja trassla ihop sig om man riktigt ser hur de ät ute på nån sommar äng och cyklar :) Sen helt plötsligt ploppar det till och de är med igen.

Har fotat lite men inte hunnit ta ut dom än. Gör det imorgon, har haft så mycket annat idag som jag pysslat med. Jo det har jag ju med gjort, krattat hundskit!!!! fyy fasiken vad mycket, vad tungt och så jäkulens äckligt. Ni som har hund vet hur en mosig gammal hundkacka som legat sen vintern ser ut, huj blää. Nä nu när vi fått upp allt så ska jag gå efter hundarna och tvinga dom o börja bajsa färdigt i påsar :) Inte en så tokig tanke, med lite tränging kanske jag får dom och bära den till mig sen, hehe


Bilden lånad från: http://zombiecrew.blogspot.com/
rätt roliga grejer de håller på med :)

CU

Kommentarer
Postat av: MorsanBaloo

Djupa sidan? I stora bassängen? Inte kan dom ju släppa dit småungarna! Tur att han inte blev rädd iaf.

Ja visst är det härligt och se när de uppträder. :)

2009-04-28 @ 18:27:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0