Jobbat helg

Skrattar åt Pias kommentar, japp det e dags att skärpa till sig :) Tråkigt slutade jag att ha redan samma kväll jag skrev inlägget. Jag är en social person och gillar inte att vara ensam allt för länge :) Ensamheten kan vara skön ibland men bara då den är själv vald enligt mig.

Jobbat hela helgen, långa pass från fredag. Avslutade mina pass med en dundrande huvudvärk, tog en citodon när jag kom hem, sov en stund men vaknade med samma jäkulens huvudvärk. Tog en till innan sänggåendet och vad tror ni galoperade inne i mitt huvud på morgonen!! Jopp, fortfarande hästhovar i skallen. Nå nu värkar det ha släppt ialf. Jag har en sena i nacken som är på väg att bli stel och den gör just nu en fin liten boll när jag böjer huvudet bakåt så det är väl därifrån det kommer.

Et roligt barndoms minne vill Pia ha. O jesus, vad ska jag då skriva om!? Jag gav nog mest min kära mor gråa hår skulle jag tro. Jag var vild och befann mig mer uppe på saker än på marken. Jag minns när jag lärde mig att cykla, jag kunde inte bromsa så jag cyklade in i kioskväggen (vi hade kiosk) för att få stopp på den :) Vi hade en gubbe som brukade gå mycket hos oss, jätte snäll farbror, han var advokat tror jag och när hans fru lämnade honom började han titta rätt djupt ner i flaskan. Så han var inte alltid så nykter när han kom till oss. Han hade jätte buskiga ögonbryn så jag och min lillsyster brukade roa oss med att stoppa tändstickor i dom och sen hölt vi på att dö av skratt när han pratade och de guppade upp och ner bakom glasögonen :) han var oftast så full så han märkte inte dom!


Så här kunde han se ut :)

Nu ringer telefonen, men jag ska fundera ut nått bra minne från barndomen, det finns ju så mycket. Det finns underbara minnen från bla Seskarö där min mormor och morfar bodde, det finns tokiga och roliga minnen, alla hyss vi gjorde, som att jaga mina stora systrar med äckliga spindlar :)

Återkommer med det lite senare under dagen

CU

Kommentarer
Postat av: Pia

Sådärja, nu är hon på gång!!! ;o) Ser fram emot fler barndomshistorier!! :o)

Kram på dig!

2009-04-21 @ 22:12:17
URL: http://anjocapi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0