Skvallrar om storasystrar

Kom på en massa när min syster skrivit sin kommentar om att storasystrarna inte var så snälla alla gånger! Så nu ska vi skvallra lite om dom, hehe. Vi börjar väl med Bejan som är 7 år äldre än mig.

Bejan hade alltid lekar som leka affär, bibliotek och skola. Gissa vem som fick handla, låna böcker och vara elev? Jo jag! Jag hittar fortfarande idag bland bladen i mina gamla böcker hennes hemskrivna lånelappar. Nå, nu började hon 7:an och att läsa franska. Då föll det ju sig väldigt naturligt för henne att vara fröken och lära mig det som då alltså var 6 år. Jag kommer ännu ihåg var vi satt. Vi satt i lillrummet som vi kallade det. Då sa hon
-C'est une pipe, säg det!! med en väldigt sträng blick (tror det betydde, det är en pipa)
-Se un piiip (eller nått liknande tror jag att jag sa)
Uttalet var ju förstås inte gott nog till Bejan som verkligen försökte få in det i skallen på mig. Till slut blev hon så arg så hon slog mig i skallen med boken och kallade mig dum :)



Pian, 9 år äldre än mig, hon var inte så mycket bättre hon heller. Hur gammal hon var har jag ingen aning om när denna händelse utspelade sig, men säkerligen tonåring! Hon hade börjat spela flöjt och tyckte att det skulle minsann lilla syster också lära sig. In i lillrummet igen. Det kanske var någon sorts tortyr kammare hos oss fast att jag inte visste om det :)
Sen spelade hon en trudelutt på "KoKo göken är här" och jag skulle spela likadant, tror att jag hade en egen flöjt. Det gick nog inget vidare, det tjöt garanterat falskt och sprutade spott om flöjten. Hon spelade igen och visade hur jag skulle hålla fingrarna och när jag skulle lyfta dom. Men resultatet blev inte riktigt det Pian ville så, as usually, jag fick flöjten i skallen och fick säkerligen höra en del okvädesord av henne med :)



That's all folks

Kommentarer
Postat av: Pian

Garvar som fan!! stackars er småsystrar vad ni fått utstå!! För att inte tala om när jag klippte ditt hår.....även det i "lillrummet"!!eller klämde dina fingrar...eller duschade dig med kokhett vatten (av misstag alltså)....hugaligen, stackars er när jag börjar fundera på alla händelser, fast jag var nog ändå snällast av mig och Bejan...???!

2009-04-24 @ 07:51:32
Postat av: Pia

Jag tror att man kan kalla dig "tjockskalle" och det i positiv mening!!! ;o)

Min brorsa var riktigt hygglig en gång. Jag tränade på att gå ner i spagat och jag hade inte många cm kvar innan jag var helt ner.. Då satte han händerna på mina axlar och trycke ner mot golvet.. Man kan, utan att överdriva säga, att den dagen kom jag ner i spagat helt och hållet!! ;o) (Aj satan så ont det gjorde!!)

2009-04-24 @ 21:29:27
URL: http://anjocapi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0