Till salu

Har ju glömt bort att jag lovat Danne och blogga om vår skorpion :) Den har ju gått till de sälla jakt markerna för ett tag sen. Danne är lite konstnärlig mellan varven så han gjorde ett tittskåp av det hela med en av våra kackisar. Om ni inte vet så föder vi upp kackerlackor!!! Japp jag vet, dö äckligt. Och jag har försökt stoppa honom men nej. För några år sedan kom han hem mycket mystiskt en kväll. Han hade varit hos Jerry som jag visste hade kackisar som han ville bli av med och som min käre sambo var mycket intresserad av. Så här gick hans hemkomst till den kvällen
-Hallo, ropar jag, det tar ett tag innan Danne svarar, jag hör smusslande i hallen
-Hallo!!
-Vad gör du? undrar jag
-Inget, kommer det lite irriterat

Underligt tyckte jag men tänkte inte mer på det. Efter ett tag hör jag hur han går ut i hallen igen och far som ett rött sträck ner för källar trappan
-Vad håller du på med?
-Äh, inget, ännu mer irriterat.

Glömmer av det hela till nästa dag. Går ner i reptil rummet och upptäcker genast en ny "burk" aha!!!! och vad finns i den. Tjolahopp, javisst, stora jäkla kackisar!!! Danne e på jobbet, jag blev så sur så jag tog burken och går ut och gräver ner den i snön, den blir helt övertäckt med snö. Ska tillägga att det är över 30 grader kallt den aktuella kvällen. Efter 4 timmar tycker jag synd om de små liven, skyndar mig ut, gräver upp dom igen, rengör burken från snö och bär ner dom igen.

Danne kommer hem, går ner i källaren. Jag smyger efter för att se om han märker att det hänt nått med hans kackisar. Surt säger jag
-Du lovade att inte släpa hem kackerlackor men ändå har du gjort det
-Ja men det är ju bra mat till ödlorna tycker sambon.
-Måste erkänna att jag faktiskt har försökt ta livet av dom, de har varit nergrävda i 4 timmar!
-Jag tyckte väl de var lite slöa säger han.

Nå han lovar att mata upp dom till djuren, vilket han oxå gjorde men tänk att de överlevde varenda en efter 4 timmar i 30 graders kyla!

Vart jag ville komma var att kackisen är oxå vår egen uppfödning and killed at home. Han la den i frysen. Vad har vi inte i vår frys, läs Utamand av Eira.

Här kommer lite bilder på tittskåpet

          

En fin prydnad kanske :)
 

Kommentarer
Postat av: Carola

Hej



Tack för kommentaren på bloggen;) Jo här är snön borta sen flera veckor sen och det är faktiskt jätte skönt väder. Lite kyligt idag men annars har det varit skönt. Det är ändå 15grader ute nu. Har varit på sjukan då min ena operationssår hade gått upp och varat men nu är det bra;) Hoppas allt är bra med er. Alla hälsar här oxå. kram Carola

2009-04-13 @ 17:23:18
URL: http://svelin.blogg.se/
Postat av: Pia

Men jesus.. hur många djur har ni egentligen??!! ;o)

Kackerlackor!! ryser Men det är väl bra djurmat, antar jag.. :o)

Kramizar!

2009-04-13 @ 21:09:54
URL: http://anjocapi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0