Ur barnamun

Glömde bort att jag lovat några barndoms minnen. Börjar med lillsysters fulheter :)

När vi var små så försökte vår kära mor lära oss att man ska vara snäll och hjälpsam mot äldre människor. Vi hade varit och handlat och Annika stod och höll upp dörren åt en gammal dam. Glömmer inte hur hon såg ut, hon var kanske 3 år, tutten for från sida till sida och man såg hur hon riktigt började bli irriterad på tanten som inte kom. Nä det var grävande i väskan, ordna varorna, få dom rätt i kärran och så gick hon sakta. Tillslut brister systerysters tålamod och hon utbrister
-Men kom då din jävla chääääring!!!!

Mamma kom rusandes och ursäktade henne medan den gamla damen gav mor en ilsken blick och gick!!

Sen är det min tur att glappa med truten. Jag var kanske en 4-5 år. Vi hade en tant som bodde granne med oss, Tant Bojan. Tant Bojan var rätt bra på titta djuuupt ner i flaskan då hon inte jobbade. Hon jobbade visserligen som servitris så hon kanske tittade i dom då med :) Vi ungar fick alltid cykla och köpa tidningarna till henne och sen fick vi typ 50 öre för det. Även om jag hunnit en bit upp i åren så var 50 öre tom lite då jag var barn. Sedan tyckte tant Bojan om att ringa till vår mamma...... som inte alltid uppskattade hennes fyllebabbel. En gång när det ringde sa mamma
-Anna svara du och är det tant Bojan och hon är full så säger du att mamma är i källaren och tvättar kläder.
Ja jamensann, jag utförde uppdraget till punkt och pricka till en onykter tant Bojan i andra änden.

Men när man har sattit ett barn att fingra lite med sanningen så är det önskvärt att den personen inte tittar förbi inom en snar framtid. Men det gjorde tant Bojan, hon kom till oss ett par dar senare... nykter! Då säger lilla Annapanna
-Hördu tant Bojan. min mamma var inte alls i källaren och tvätta kläder men hon ville inte prata med dig för att du var full :)

Mn moder hade nog lust att sjunka genom golvet eller fylla min mun med lim :)



Nattinatti

Kommentarer
Postat av: Irina

asg Härliga berättelser!

2009-04-22 @ 08:17:33
Postat av: Irina

Åh kul att man kan glädja ngn :) Jag jobbar på D-link, på garantiavd nu. :) Skitkul!

Jamen han kommer bli en riktig drömprins en vacker dag! Så snäll o omtänksam. Inte många syskon som skulle tänka som han när fick pengar i födelsedagspresent, att köpa en present t lillsyrran av dem pengarna! :) Gulligt!!



Jag borde komma förbi på en kaffe snart, e ju eeeevigheter sen sist! O du måste komma o kolla in vårt hus!! :)

2009-04-22 @ 12:19:21
Postat av: Pia

Hahaha, vilka glappkäftar!!!! ;o) Såna historier är roliga att läsa.. ofta triggar det igång något gammalt minne hos en själv oxå!!



Ja, jag tror att spikmatta skulle funka för dig.. Jag är oxå likadan.. Sköntont är bra, speciellt när det gäller massage..



Det är ungefär som när man var liten och hade en lös tand.. man ruckade på den med tungan och det gjorde både skönt och ont på samma gång.. ;o)



Kram!

2009-04-22 @ 22:12:20
URL: http://anjocapi.blogg.se/
Postat av: Pian

Jo, nog finns det många historier att berätta om er.....!! vi storasystrar var väl inte heller alltid så snälla.

2009-04-23 @ 07:31:53
Postat av: Irina

Ja nå känn ingen stress, vi ska ju inte direkt flytta inom den närmsta framtiden.... :) Har sagt att nästa gång jag flyttar får mina barnbarn tvinga ut mig ;) (mao tänke rjag leva riktigt lääääänge...)

O jag är ju själv störtdålig på att hälsa på hos folk nuförtiden :( Blir mest de andra som bpor i byn, det e ju som närmast... skäms Men ska verkligen kolla om jag kan komma ngn dag efter jobbet? Slutar ju 17.00 varje dag så :)

2009-04-23 @ 08:13:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0