Hemkommen från stranden

Idag var vi bara en liten sväng och denna gång på Happis beachen. Jag ska jobba ikväll så jag kände att jag inte orkade börja dra iväg nånstans. Det som är allra värst med vår strand är att det är enormt dyig botten och den är full i sten! Tårna försvinner ner i dyn och så virvlar det upp en massa lera. Så det är lite äckligt må jag säga. Idag var jag ner med ungarna och samlade bort stenar så de hade lite fritt att leka i vattnet. Ett tu tre vrålar Rasmus, vad är det där?? Då satt det som en liten "mask" gråbrun som hade sugit sig fast i hans fot. Han försökte dra bort den då kurade den ihop sig och blev som en slemboll! Den var kanske två tre cm lång och några milli bred. Hittade en kork som jag skrapade bort den med. Danne menar på att det kan ha varit en blodigel, bää det var lite uschigt ialf.

Men annars var det riktigt skönt. Vi la upp filten på gräset, lite skönt att slippa all sand. Ungarna var och härjade i lekparken, jag solade och läste tidning. Dom har en jätte fin toa... om man nu kan säga att en toa är fin :) Det är ialf en riktig toalett med rinnande vatten och skötbord och allt. Det kändes positivt, inget utedass eller bajamaja.

     

Fotade litegrann men hinner inte sätta upp dom nu, gör det senare ikväll då jag kommit hem. Börjar strax. Gud så skönt, imorgon har jag sista extra passet, lördag ledigt. På lördag har Rasmus önskat att vi far upp och grillar i Riekkola. Men de har lovat 26 grader hit upp så det blir nog Kirves och så kan vi grilla på söndag när jag slutat jobba. Har dag tur så jag är hemma efter 15 om jag kan sluta med rast. Det skulle passa fint, då tar vi middagen i Riekkola :)

Fan, väntar på min Mylo! Den borde börja komma, han skrev att det tar 5-8 arbetsdagar och jag tror han skickade den förra veckan på tisdag eller onsdag. Den kommer från USA så det är nog bara att ge sig till tåls. Under tiden jag väntat på den har jag hunnit läsa lite mer om den, hotspots och annat som de pratar om. Har gjort en konto på igoogle så jag kan använda exel till schemor, kalender o sånt. Så nu vill jag börja leka och lära mig den :)

Jobbet väntar mutta CU later


Kommentarer
Postat av: Pia

Usch, sån där dy gör att det ser ut som om man inte rakat benen på hundra år!!! ;o) Kram!

2009-08-06 @ 14:54:30
URL: http://anjocapi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0