Dansat magdans

Då var det dagen efter då. Det var ju personalfest igår, jätte trevligt. Först var det bastubad uppe på kommunhuset. De har en jätte fin bastu som man kan boka. Meningen var att jag skulle vara med och bada också men jag hann inte så vi kom lite senare jag och Danne. Nå efter det var vi och åt Lei Lani. Men då började nog de flesta vara så igång så vi drog rätt snabbt till c-huset. Där hade vi lite tipsfrågor till Orvokki om gamla Aspängens tid, om tokigheter vi i personalgruppen gjort och lite annat. Och den sedvanliga sången slapp hon inte heller. Det var ju en liten kombination, hon slutade och så firade vi in Minna som fått hennes tjänst.

Orvokki själv hade gjort mat, tacopaj. Det var jätte gott. Vi sjöng både karaoke och singstar. Orvokki har dansat magdans i 5 år så hon hade planerat en liten uppvisning till oss. Men hon ville inte göra det ensam så hon hade tagit med kläder till mig också!! jag har ju aldrig dansat magdans. Jag lär dig lite enkla rörelser sa hon, bara du dansar i bakgrunden. Sagt och gjort, vi övade ett tag och sen körde vi en uppvisning. Det var skit häftigt måste jag säga. Det allra jobbigaste var att stå med armarna rakt ut i princip hela tiden, du kommer att ha träningsvärk sa hon. Och i morse när jag steg upp tänkte jag att hur tusan har jag sovit!? Jag hade jätte ont i axlarna och armarna. Men så kom jag på det, just det, magdasen. Men det var kul att prova och jag tror att det är något jag ska börja göra. Ska prata med Orvokki så får hon dra med mig sen när det är nån nybörjar historia. Vi har alla fotat, vi ska sammanställa bilderna sedan så jag kommer in med foton från kvällen lite senare.

Snart kommer mammas gullungar hem. Savannah har blivit sjuk, ont i örat och feber sa Pian, så hon ville hem redan nu. Jag är ju vaken och pigg så jag har bara gått och väntat på dom. Ska lägga mig sen i sängen med Savannah och glo dvd filmer. Quakpacks signatur melodi ekar i huvudet på mig mellan varven :) 

CU

Kommentarer
Postat av: Pia

Coolt med magdans! Jag skulle vilja prova det nu när jag dansat igång mig med afrikanska dansen.. man är inte lika hämmad längre! ;o)

2009-02-10 @ 23:06:22
URL: http://anjocapi.blogg.se/
Postat av: Mamma Marie

Ne nu är jag less. Att ni svelinare ska vara sjuka hela tiden! Petra är nämligen sjuk hon med. :(

(det bådar ju aldrig gått att säga såhär men ändå..)

JAG däremot är ju aldrig sjuk. jag måste kolla och slicka på alla era bestick så att ni får lite antikroppar av mig! :D

Nu grinar den minsta så vi får höras, slå fasst en signal någon dag, det smittar ju inte:)

2009-02-12 @ 14:00:03
URL: http://marey.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0