Personal fest

Ikväll ska vi fira av en av våra som gått i pension. Det känns så konstigt, hon har ju alltid jobbat när jag har jobbat!! Helt plötsligt ska hon gå i pension. Jag har jobbat i 25 år inom handikapp omsorgen. Det betyder att Orvokki var 42 år när jag började jobba. Jag själv blir 44 i år. Dessa är har gått otroligt fort, tänk om ungefärligt lika länge går jag i pension, usch då. Det låter hemskt. Eller hemskt men man börjar inse att man inte är odölig och äldre blir även jag :) det känns då inte och framför allt det kan ju inte synas heller, min själ är ännu 20 år, hehe. Men det ska bli så kul med fest, ser fram emot kvällen.

Avslutar med en vits som går i ämnet, att bli äldre

3 GAMLA DAMER SATT PÅ EN BÄNK UTANFÖR SITT ÄLDREBOENDE

EN GAMMAL MAN KOM GÅENDES FÖRBI.

DEN ENA GAMLA DAMEN ROPADE: "VI SLÅR VAD OM ATT VI KAN GISSA DIN AKTNINGSVÄRDA ÅLDER." 

DEN GAMLE MANNEN SA: "DET FINNS INTE EN CHANS ATT NI KAN GISSA MIN ÅLDER ERA GAMLA FJOLLOR."
EN ANNAN AV DE ÄLDRE DAMERNA SA: "SJÄLVKLART KAN VI DET. BARA TA AV DEJ BYXORNA OCH KALSONGERNA SÅ SKA VI TALA OM HUR GAMMAL DU ÄR."

MANNEN BLEV LITE GENERAD, MEN IVRIG ATT MOTBEVISA DAMERNA, DROG HAN NER BYXORNA.  
DAMERNA BAD HONOM FÖRST GÅ ETT PAR VARV OCH SEDAN HOPPA UPP OCH NER ETT ANTAL GÅNGER.


EFTER EN STUND ROPADE DOM I KÖR: "DU ÄR 87 ÅR GAMMAL"

STÅENDE MED BYXORNA NERE VID ANKLARNA FRÅGADE DEN GAMLE MANNEN: "HUR KUNDE NI GISSA DET?"

DAMERNA SLOG SIG PÅ KNÄNA OCH TJÖT AV SKRATT SAMTIDIGT SOM DOM UNISONT ROPADE--" VI VAR JU PÅ DITT FÖDELSEDAGSKALAS IGÅR!"


Ja ja trevlig helg på er alla, bloggar om festen när jag kan :)



Kommentarer
Postat av: Pia

Hahahaha... det är synd att demens slår på alla delar.. tänk om man bara kunde minnas det roliga och glömmer det trista och sorgliga. Vilket härligt liv man skulle kunna ha då!! ;o)



2009-02-07 @ 16:23:25
URL: http://anjocapi.blogg.se/
Postat av: Johanna

Anna jag ska fixa utmaningen, har bara inte känt någon inspiration på ett tag. Men jag har inte glömt bort eller skitit i det. :D Ville bara att du skulle veta det. :)

2009-02-08 @ 04:20:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0