5 sjukan

Alltså hade aldrig hört talas om det. Ändå ska det vara sveriges 5:e vanligaste barnsjukdom!!! Nåväl, det är röda utslag, börjar på kinderna och ungarna ser ut som dom varit i antarktis och sen kan det sprida sig ner på resten av kroppen. Det kliar och kan ge feber. Detta har mina ungarn haft- Alltså inget allvarligt. MEN nu kommer vi till det stora MEN!! Vuxna kan få det och det har nog jag fått.

Vuxna får inga utslag men kan få ont i halsen, problem med luftvägarna, feber och ledvärk som håller i sig i 2-3 månader om man har otur. Och jag har
Ont i halsen
Ont i lungorna
Problem att andas
Slemmar, jo huvva vad äckligt
Ont i öronen
En ENORM jäkla värk i varenda led jag har i kroppen!!
Och sen kliar det utav bara den på händerna, fötterna och lite här och där över kroppen, det känns som jag fått loppor. Och det tror säkert folk när de ser mig. Här en dag slet jag av mig ena dojan inne på Frasses, det kliade som tusan under fotsulan, jag var bara tvungen att få gnugga den mot ett bordsben!!!! Fatta vad skönt det var, satt och himlade med ögonen tills jag kom på att det kanske kan misstolkas på nått vis :)

På mornarna när jag stiger upp så knakar varenda led, allt från tår och anklar upp till nacken och käkarna. Fingarna känns som de vore full i vätska och är uppsvällda, jag kan inte ens knyta händerna de första timmarna. Ringarna är ett minne blott, de såg ut som små snören när de skurit in i fingarna och jag har stora kraftiga ringar ska ni veta. Handlederna är så ömma så att hälla i vatten tex i kaffebryggarn med en hand är bara att glömma det går inte. Och tänk att detta kan jag nu få dras med i 2-3 månader.... skrämmande

Kan tänka mig att det måste vara så här att sätta igång en gamal skördetröska som stått sen andra världskriget. Så känns det i kroppen, det gnisslar, skrapar, segar och fastnar, ni vet som en hydralpump utan olja!!

Nåväl tänk positivt, jag vet ju om precis var varenda liten putti led sitter nuför tiden :)

CU

Kommentarer
Postat av: Pia

Nämen stackare!! Hoppas det bara tar 3-4 dagar för att bli frisk (det är ju faktiskt tillräckligt länge!!)..



Härhemma har jag en dotter som först hade förkylning, sen lunginflammation, sen allergi mot pc och numera har körtelfeber!! Det är såå synd om henne.. Å som pricken över I så kom mensen oxå!! Jeez, nu är det väl ändå nog!! Hon har varit i skolan fem dagar sen de började 8 jan!! O nästa vecka är det nationella prov i svenska. suck

2009-01-28 @ 19:06:23
URL: http://anjocapi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0