Lite djurgrejs till salu

Är det någon som behöver? Vi håller på att rensa bort lite överflödigt grejs. Vi har bla denna, ett sk Guppyhotell, ett litet akvarium helt enkelt



Det har filter, pump och doppvärmare gömt i bakgrunden så inget sådan behövs köpas till och är på drygt 30 liter. Så det är bara att köpa lite fisk och köra igång det :) Vi tänkte ta 600 för det.

Moas gamla papegoj bur är också till salu


 
Princess heter den och finns på djurpalatset.se

Pris

4.600 Kr, inkl. moms, exkl. frakt
 

Tillbehör

  • 3 Svängdörrar med 3 st. rostfria skålar

  • 3 sittpinnar totalt

  • 'Lekutrymmet' på taket, 2 rostfria skålar & böjda stegar med en sittpinne 

  • Buren står på hjul

  • Utdragbar botten som underlättar rengöringen

  • 'Gojaproof' lås

  • Extra dörrsäkring

  • Sarg (skräpuppsamlare) nedtill runt om buren 

  • En färg Antik Silver 

  • Det finns buröverdrag att köpa till

Yttermått

H175 x B114 x D89 cm

Boyta

H x B91 x D66 cm

Gallervidd

20 mm

Vikt

60 Kg

Frakt

560 Kr

Det är bara Moa som suttit i den. Vi har gjort om den lite efter behov. Skålarna upp till är borttagna men en ny pinne ska vi sätta dit. Det är bara ett himla skvättande runt med frön när de sitter där uppe. Sen har vi gjort om plåten som sitter på taket. Det blev för det första väldigt mörkt inne i buren när den var där. Sen så har denna bur inget helt plåtbotten utan ett galler (så bilden stämmer inte, det sitter ett galler där den utdragbara plåten är och en plåt under det???) Det upplevde jag som irriterande då det skvätte frön och bajor överallt. Så jag tog övre plåten modelerade lite i den så passade den som botten inne i buren. Mycket bättre :) Plåtarna på sidorna tog vi aldrig med för skulle tro att de inte funkar till det som är ämnat utan bara är i vägen. Pinnar får man skaffa själv, vi har haft grenar i den. Det är roligare för fågeln, de har nått att tugga på. Sen ser det ju lite bättre, roligare och naturligtare ut med riktiga grenar. Buren är använd ca 3 år. Tänkte mig 1700 för den.

Snodde uppgifterna från djurpalatset så frakt står oxå med, hehe. Skulle tro att det blir dyrare att skicka den än så där, för den är tung!

Så vet ni någon som kan ha intresse för lite djurprylar så hör av er.

CU

Kommentarer
Postat av: Åsa

Sitter Moa i transport buren ännu på väg till V Nikkala :-)

2009-01-02 @ 23:17:35
Postat av: Anonym

Sitter Moa i transport buren ännu på väg till V Nikkala :-)

2009-01-02 @ 23:17:58
Postat av: /B

Javisst är det OK! Ha det gott!

/B

2009-01-03 @ 14:40:36
URL: http://lyckligagatans.blogg.se/
Postat av: JAg själv

testar en sak

2009-01-03 @ 17:43:09
Postat av: Åsa

Aha, några tips att ge mig .. du bor ju med karln :-) baka kakor, morotstårta, vaxa hans bil ?? ..ha ha ha. Nejdå skojjar bara men tänk vad lyckliga dom skulle bli .. tror jag ...det kanske skulle bli katastof :-( nu när Märta är här men hon är ju bara en jobbig unge som ska hänga upp och ner och gapa och skrika tycker nog Charlie för han säger hela tiden HÅLL KÄFT åt henne när hon sätter igång.

2009-01-03 @ 21:38:47
Postat av: Malin Inspiration & design

Hej Wiccan!



Fick du imte min kommentar i går??



Det stämmer att det är jag. :) Vad roligt att du har hittat mig. :) Jag undrar om du har en mejl jag kan nå dig på?!







Tack för dina snälla ord om mitt hem. :) Du har säkert visst öga för inredning, bara det att du inte vet om det själv. ;)



Inredning är det roligaste som finna, jag älskar att pyssla i hemmet. :)





Hoppas allt är bra med dig!?





Ha en bra dag! Kram Malin





Postat av: eira

Nej absolut inte Anna Book. Tjejen som sjunger heter Martyna Lisowska.

Åh borzoi... nångång i framtiden. En m mkt rött. Säg till när du ska ha en så får vi väl ta kullsyskon! flin

2009-01-05 @ 19:43:35
Postat av: Åsa

Borzoi ?? Vad är det jag hör ?? Kom och låna min he he he, nej dom är helt klar jättefina hundar och dösnälla.



Jodå, jag är helt klart med att prova ... men jag måste skaffa mig en större bur :-( förbannade fåglar vad dom kostar pengar ... 4 hundar är fan mycket billigare :-) jag ska ringa på måndag till en av våra leverantörer och höra om dom har kvar en voljärbur som jag ville ha ut till sommaren men då kan jag lika ta den nu. Och med det tänkte jag att OM nu Charlie och Moa blir köra så är ju risken mycket mindre att dom mobbar ut Märta om dom har plats .... dom är ju flockdjur så jag vill nog tro att dom trivs så länge alla är snälla och vad jag vet så är ju mina det ÄN ... men som sagt de är djur och man vet inte hur det går. För jag vill inte sätta 3 st i den buren jag har nu, det känns lite trångt om någon vill dra sig undan. Vad tror du om den teorin ?

2009-01-05 @ 20:01:14
Postat av: Malin Inspiration & design

Hej! Såklart får du lägga till mig på blogglistan. :) Blir bara glad. Lägger till dig med. :)





Vi hörs i mejlen! :)



Kram & godnatt!! /Malin

Postat av: Pia

Hur går det med försäljningen??

Har röjt lite här och har nu en kartong fylld för att sälja på första bästa loppis..

Kram!

2009-01-07 @ 11:46:55
URL: http://anjocapi.blogg.se/
Postat av: Åsa

En liten parentes bara, såg att Mannes bror sökte ett nytt hem ... vet inte varför blev lite chockad för vi har ju träffats en hel del ... måste nästan ringa och fråga vad som har hänt. Tänkte på erat Borzoi prat :-)

2009-01-08 @ 12:39:58
Postat av: Åsa

Tja.

Jag har ett långt mail från henne ang hunden och anledningen är att den smiter .... hon har lågt stängsel och 3 borzoier allt som allt. Hunden är precis lika snäll som Manne och hon vill ju att jag tar den men risken är ju att jag måste leta nytt hus och ny gubbe om jag tar den :-)

2009-01-08 @ 21:32:48
Postat av: Åsa

Jo Annelie har honom och han finns i Boden. Han är utställd två gånger tror jag men Manne slog honom :-) lite mallig får jag väl vara men vi hatar båda att gå på utställning vi ville bara få en bedömning om hundarna och Annikas hundar ÄR trevliga och har lite annolunda färger. Fick du bilden på mailen ? Han var jättefin tycker jag, han har ju vuxit sen jag såg han sist. Kul att vi alla är så olika, ljusa hundar finns inte på min karta utan dom ska vara mörka :-)

2009-01-08 @ 22:22:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0