Exotiskt nyår

Jag jobbade fram till 21 på nyårs aftonen. Men Annika och Tomas med barn kom i sedvanlig ordning hit på middag. När jag kom hem fikade vi lite, umgicks och hade det trevligt. Har nog bloggat om nyår fast utan bilder tidigare. När vi varit och smällt våra raketer blev vi ju hemma. Annika och Tomas for till stranden och kollade när sverige sköt sitt fyrverkeri. Vi firar ju två nyår på "Gränsen" först har Finland sitt uppskjut kl 23 och sen vi då 24. Det är oftast jätte mycket folk i farten. Vi har öltält och uppträdanden på gränsen under kvällen. Nu är det flera år sedan jag varit där men det är kul sägs det.

     
Så hrä såg våra rakter ut. Det blir lite tävling i det med, vi måste ju bara vara bättre än finnarna. Och i år tror jag vi var det.
Dessa blider är fotade med min lilla digital kamera och det är ju ändå rätt så bra. Utomhus bilder tar den bra.


Här började grande finale komma, den sista stora hann jag inte med. Trodde det var över, för denna small som tusan, rutorna skakade. Men då kom verkligen the big bang men då var kameran avstängd :(


Danne häller upp skumpan (pommacen) vid vår bardisk


SKÅÅÅÅÅLLLL mamma och Gott Nytt år....


Ungarna tyckte verkligen det var speciellt med att skåla in året vid bardisken. Det var rätt mysigt tyckte jag med.
Nyårs afton var trevlig på alla sätt och fram för allt nyktert :)

Kommentarer
Postat av: Tösen

Halloj Anna.

Jäkla vilken uppdatering du gjort!! Riktigt roligt att läsa.

Och fina bilder som vanligt.

Ursäkta att vi inte hann komma förbi och hälsa på er under mellandagarna. Det har varit fullt upp och sen var både mommo, malin, emma och morbror janne och hälsade på i happis. Men nästa gång lovar jag att ta mig tid!

Här i växjö har snön smält bort (hade snö i en vecka efter att vi kom hem) så jag tänkte på dig när du nämnde för typ ett år sen att det hade varit så skönt utan snö och kyla.

Så en fördel att bo här nere är att vi möter våren mycket tidigare.

Apropå nått helt annat, vet du vem Savannah är lik??

eller kommer att se ut när hon blir äldre...

Hermione ifrån Harry Potter.

Kanske nån som redan har sagt det?

Har tänkt på det flera gånger men glömt att säga.



Får se om jag orkar skriva några rader på min egen blogg...



Ha en fin helg!

Kramar från Tösen



2009-01-10 @ 23:59:00
Postat av: Pia

Jag snor ett uttryck från en annan bloggare:

idag blir man nästan inläggsbombad när man går in på din sida!!! ;o) Skitkul!!



Läckra foton på fyrverkeriet!!! Ja, fina foton överhuvudtaget som du lagt in i de senaste inläggen..



Kram på er!

2009-01-11 @ 15:23:15
URL: http://anjocapi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0