Ronja Rövardotter

Jag tjatar om detta väder, igår fick vi lite snö faktiskt. Det var rätt hård blåst med lite snö som virvlade runt i någon timme. Jag håller väl med alla som nu gillar detta vita h-vete som kommer ner från skyn att det blir väl lite ljusare och finare ute. Idag har vi 2 plus grader och den lilla snö som kom är på väg bort, hehe.

Men till orsaken till min rubrik. Jag fick höra en liten historia av Linda idag som jag skrattade gott åt.
Det är så att Linda och Tommy håller på att renovera hemma. Levi (som är lite tunnhårig), Lindas pappa var där och kollade vad de behöver och så. Linda hade även sin kompis Maria där och hennes dotter Tilde som älskar Ronja Rövardotter filmen. Tilde var jätte blyg för Levi och vågade inte gå från rum till rum utan Maria fick hämta henne. Till slut sa Maria -Inte behöver du vara rädd för Emils morfar, han är snäll.
-Jo säger Tilde, jag är rädd för den där skallerumpan!!!

  
Hon blandade ihop Skalle Pär och Rumpnissarna :D

CU

Kommentarer
Postat av: Pia

Jamen, det var väl ett riktigt bra ord!!! ;o)

Här har det töat o slaskat.. skitväder!

Ha en skön helg!! Kram!

2009-01-23 @ 18:13:38
URL: http://anjocapi.blogg.se/
Postat av: MorsanBaloo

asg Skallerumpan! :)

2009-01-23 @ 22:10:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0