Dreadsakuten

Jag och Sanna for till Åsa igår kväll. Anlände väl dit vid 18.30 tiden. Jag satte igång med att virka hennes dreads efter 19 nångång. Virkade igenom allt ända ner till toppen, gjorde om topparna och drog in det som var löst. Jag är ju inte så snabb så det tog sina timmar, vi var färdiga efter 01.30! Men det var kul, jag såg ju vad jag gjorde när man gör det på nån annan. Det är så svårt att göra det på sig själv. Svårt att se vart håret ska i vilken dread så jag vet att jag har lite kors saker här och där. Meningen var att Åsa skulle ha fixat mitt igår men det blev så sent så vi bestämde att ta det här hos oss idag istället. Jag tror att hon blev nöjd med virkningen ialf :)

   
Bakpulväh och wax, plus en pytteliten virknål, storlek 0,6 är det som behövs

Det här är något jag ska införskaffa mig, virknål med skaft, för när de blir så små som 0,6 så får man ont i handflatan av det vassa skaften. Den här såg ju helt perfekt ut och man kan byta ut inne i skaftet, skit bra för de böjs efter ett tag virknålarna.

Nä nu ska jag hoppa i kläderna och ta mig lite kaffe och sen släppa ut mitt hårsvall från "turbanen". Sover med en tub på skallen som jag har dragit ihop med en gummisnodd högst upp och ett band runt pannan så den ska hålls där. Ser ut som Marge Simpson om nätterna.... ja o halva morgon med. Stefan, grannen brukar kalla mig för talibanen :)

Nu till kaffet

CU

Kommentarer
Postat av: Åsa

Jag är SUPERNÖJD :-) det är så skönt när du kan och att jag äntligen få sitta på stolen och bli ompysslad ... brukar för de mesta vara tvärtom :-)

men inte nu inte. Tusen tusen tack !! Men de lär bli många många gånger till.

2009-07-16 @ 16:09:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0