Elvis

Michael Jackson död fick mig att tänka tillbaka då Elvis dog. Elvis har varit min stora idol sen jag var liten. Min systers fd man är och var då the big fan of Elvis. Min pappa gillade honom, det spelades mycket Elvis hemma hos oss. Än idag kan jag bli lite "sorgsen" när jag lyssnar på honom och undra hur det hade varit idag. Han var ju så nerdrogad som man kunde bli i slutet innan han dog.

Lisa-Marie, hans dotter var ju faktiskt gift med Michael Jackson ett tag.


Jag kommer ihåg den dagen då det kom ut på nyheterna att Elvis var död, 16 augusti 1977. Jag minns att vi var på seskarö, jag, Annika och mamma. Vi var hos mommo och skulle ut och plocka bär. Jag minns att jag satt i köket och de sa det på radion. Jag bara flög upp och skrek
-Mamma, Elvis är död!! Hon kom rusande och vi stod och lyssnade på nyhets sändningen. Jag kom ihåg att jag började grina :) Jag läste och följde allt i tidningarna, tv. Jag kommer ihåg bilderna/sändningarna från hans begravning. Alltså vad enormt mycket folk, vilka blomster arrangeman, jag minns att det var blommor som var arrangerade som gitarrer, helt otroligt.

       

Sen har det ju spekulerats om hans död och varför han dog och är han död överhuvudtaget. Folk har skickat in bandupptagningar under alla år där de påstår att det är han som pratar/sjunger. Elvis och Michael Jackson kommer att ha en sak gemensamt, de är båda två odödliga.

Här kommer några klipp som jag tycker är helt fantastiska.


Här med Celine Dion


Don't cry daddy med Lisa-Marie


In the ghetto återigen med Lisa-Marie

Jag tyckte bäst om musiken han gjorde efter combacken -68, de flesta gillade nog kanske honom under the earley years.
Men här kommer iallafall två av mina favvosar med honom


Always on my mind


The woner of you

En sista bara with The King of rock'n roll



TCB

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0