Nedräkningen har börjat

Min sista semester vecka är på G, usch vad trist det känns. Sen när jag väl börjar jobba så jobbar jag mycket i början. Vi går ju 3-3 så då måste vi ta 5 extra pass på sommaren för att täcka upp för varann. Och jag har tänkt med röven för jag har för det första kortat av min ledighet. Min semester slutar den 18, skulle vara ledig enligt schema 19, 20 och 21 men har tagit extra pass den 20 och 21:a, hur dum för man bli??? Sen har jag koka ihop alla mina övriga extra pass i en hög, så jag är knappt ledig alls de första två veckorna.

Avvaktar med stranden idag, det är jätte fint ute just och moln fritt men det var det ju igår med vid den här tiden. Och sen har inte Rasmus känt sig pigg, han klagade på ont i huvudet igår och sov en stund på eftermiddagen och det brukar inte han göra. På kvällen var han lite varm så vi får se hur han mår när han stiger upp.

Vi är ju liiite av datanördar i denna familj tom Savannah har egen dator! Jo jag vet, hon är bara 3 år men när jag köpte ny fick hon min gamla laptop. Hon sitter och spelar på Spelo.se, där finns bla Dora och en massa andra små spel. Hon har haft den sen i våras men har inte varit intresserad av den förrän nu i sommar. Och vad barn lär sig fort. Hon hade problem med att styra musen bara för ett par veckor sen, veta var man skulle trycka och hur du ska göra och så. Men nu går det av bara farten, idag kom hon för första gången vidare till nästa nivå i ett motorcyckel spel som hon börjat med för nån dag sen. Hon var så stolt.



Vi har alla en egen dator och man kan ju tycka att det kanske skulle räcka med en eller två i familjen. Men hos oss skulle det aldrig funka. Det skulle bli ett enda grälande om vems tur det är. Och jag hade fått sitta sent på nätterna när alla andra sover. Danne och pojkarna är ju spel galna och har alltid varit. Och då måste man ha en bra dator, spelen utvecklas i sån takt att daorerna inte hänger med. Så vi har väl haft en hel del gamla datorer med skärmar ståendes i källaren. En sålde vi, en del har vi gett bort, en del har vi slängt och nu har de sista gått åt till att bygga en lite annorlunda dator till Rasmus.

       
Här är Dannes bygge, den blev jätte häftig. Den lilla döskallen som sitter på utsidan sitter av och på knappen i. Ögonen blinkar när den arbetar och en liten lampa vid spindeln lyser hela tiden. Rasmus är mycket för pirater just nu. Jag vet inte om det syns men han har Pirates of the Carabean som bakgrund, den är animerad, skit häftigt. När skärmsläckaren går på så är det i samma tema, skit snyggt gjort.


Nä nu ringer Sanna, får se om vi åker till stranden eller om vi blir på vår altan :)

CU

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0