Ösregn

Just nu ösregnar det, det har mullrat lite med :) jag gillar ju åskan och längtar efter att få sitta på altanen och kolla när det blixtrar. Herregud nu kommer det sån skur att man knappt hör vad man säger åt varann när man står ute. Förstår att det kan bli översvämmningar om ett sånt här regn skulle hålla i sig.

Drog ner på beach Haparanda strand. Det var några barnfamiljer där faktiskt. Vattnet i älven var varmt, Savannah plaskade på och mamma vadade till knäna, det räckte så bra så. Vid 14 började det att mullra och blixtra på finska sidan. Men när det går där är det sällan den slipper över hit. Det blev inte så mycket till åska det. Men det är rätt fränt att sitta på svenska sidan och titta när det är världens oväder på den finska sidan.

Jag minns en gång när pojkarna var små, vi var nere på stranden. Vår sida var klar och fin men molnen började tona upp på finska sidan. Till slut gick det enorm åska över bron i torneå och vi satt i solen i Happis och tittade på skådespelet. Det är rätt otroligt egentligen, det är ju bara älven emellan och den är inte bred. Men åskan har svårt att slippa över och så har vi ju havet alldelens intill.

När vi kom hem från stranden så var Linda och Perta med familjer här på beach storgatan och badade. Marianne, Dannes mamma var oxå här. Vi hade lite samkväm ett tag innan alla for hem till sitt. Annars har jag storhandlat idag, gud så skönt, då behöver jag inte fundera så mycket över det under månaden. Jag är expert på att köpa nått onödigt varje gång jag handlar så det blir mycket billigare att storhandla för mig ialf :)

Nä nu ska jag gå och titta på vädret och kolla att mina sköldisar inte drunknar i ovädret :)

CU

Kommentarer
Postat av: Pia

Ja, åska och blixtrar är mäktiga att titta på. Har försökt fota just blixtrarna, men lyckas sällan få till en bra bild..

Här är det maken som storhandlar.. annars blir det svindyrt!! Jag har nämligen en förmåga att helt avvvika från den skrivna minneslappen!! ;o)

2009-07-28 @ 13:12:57
URL: http://anjocapi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0