Dreadsen

Japp nu är de gjorda och jag är skit nöjd!! Förlängde ändå, det hade gått att göra i mitt korta men hon sa att det blir svårt att hålla reda på. Så vi körde in lite längd. Dreads i eget hår ser inte alls likadant ut som när man flätar in. I flätat är jämt och snyggt, tuperade har olika form lite här och där, lite mer oredigt. Det tar ungefär 3-6 månader innan dom börjar dreada sig själv. Sen tar det ca ett år innan de börjar se snygga ut. Så här kan man inte ha bråttom inte. Ömalm folket, här kommer lite bilder.

           

Men jag är skit nöjd, inte alls tungt som iflätade. Det har inte kliat nånstans i hårbotten än. Och för mig brukar det börja klia på några timmar redan. Det är för att hårrötterna blir irriterade när det spänns och dras i håret. Ändå är mitt eget först tuperat, sen drog hon igenom löhåret, tuperade det, HÅRT, sedan gick hon lös med virknål ännu i dreadsen. Är öm i hårbotten när jag trycker på det men inget kli än så länge.

När vi var klar så drog vi direkt tillbaka mot Happis, stannade och käkade i Persön, åt en taco pizza, otroligt god måste jag säga. Danne skulle gå och pinka innan vi for men det var kö så han sket i det. Naturligtvis blir han jätte pink nödig i bilen, jag sa att det är ju bara och stanna längs vägen. Men min sambo kan ju vara dramaqueen nummer 1 ibland. Inget ställe passade, det fanns inga träd, inget att gömma sig bakom, det var för nära vägen och så vidare. jag tyckte ju att va fan, det spelar väl ingen roll. -Nåjo säger han, du vet folk börjar tuta, sen tar dom mitt reg nummer och spårar mig och sen börjar jag få få mail och bilder och sånt. Tillslut garvade jag så mycket så tårarna sprutade och vi var inne på youtube klipp med en pinkande Danne :)

När vi väl hittatde en plats utan träd men nog långt borta från vägen vågade han ut och vad händer? Jo en mersa parkerar bakom oss. Danne han låtsades börja samla skräp ur bilen och sprang med dom fram och tillbaka och visste inte i vilken tumma han skulle sätta dom i. Mersan drog rätt snabbt, de kanske hade samma ärende som vi och en lika generad människa som behövde få uträtta naturbehoven. Så han vågade ner i det gröna och pinka. Jag var bara tvungen att föreviga det, hehe



Nå niin folks, det var vår dreads resa till Luelå det.

CU

Kommentarer
Postat av: frida

så fint de blev:):):) hahha men danne då!!!:) hahaha

så de kan vara:) va kostar de att fixa håret sådär?:)



Puss

2009-06-17 @ 18:47:14
URL: http://shooooo.blogg.se/
Postat av: Pia

Snyggt!!! Hur lång tid tog det att göra det??

Vad hittar ni på till midsommar då? För oss blir det en resa norrut i morgon. Ska på 50-årsfest i byn.. Kram!

2009-06-17 @ 21:17:26
URL: http://anjocapi.blogg.se/
Postat av: Nina

Hej



Snyggt med håret... å heja DANNE



Nina

2009-06-17 @ 21:30:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0