Första tvätten

Tänkte tvätta mina dreads idag. Har lusläst hundratals sidor om när och hur man ska göra. Men de flesta säger att det är ok att tvätta dom efter en vecka. Efter de är en månad gamla kan man börja tvätta dom var tredje dag. Det är jätte viktigt att man har en ren skalp för att dreadsen ska må bra. Så nu åkte bastun på! Får se hur det ser ut imorgon. Lär tillbringa ett antal timmar framför spegeln och virka in lösa hår, hatar när det spretar ut.

Undrar hur det går för Moa? Har spejat in Åsas blogg men där är inget nytt så jag antar att det går bra för dom alla tre. När man talar om trollen så messar Åsa.

Moa har försökt skrämma Åsa idag med och huggas när hon skulle byta mat till dom. Men Åsa hade inte backat för henne så hon slapp blodvite :) Åsa har blivit en tuffing. Blää jag gillar ju inte riktigt jakosarna, de är inte snälla med mig de små grå fanstygen. Så jag har backat när de hotat mig så de vet hur de ska göra. Byter till dom gör jag ändå men jag har sattit så mycket respekt i dom att de håller sig på sina pinnar när jag kommer. Men råkar jag glömma att hålla koll eller kommer för nära då hör man näbbarna slå ihop :) Nä tacka vet jag aror :)

Nu väntar bastun och tvätt av dreadsen, bloggar kanske i morgon med världens skräck senario om mina dreads som ser ut som piasava kvastar :)

CU

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0