Hunnit med det jag ska

Vi har ju planerat att flytta ungarna till deras eget sovrum och använda det som just sovrum. Lite leksaker finns ännu där med det mesta är i källaren, i gillestugan. Vi bestämde igår att om det regnar så fixar vi in sängarna  imorgon. Imorse när jag klev upp och insåg att det regnade blev jag faktiskt glad :)

Jag har städat och tvättat allt som går och tvätta och det som inte gick att tvätta råkade ut för min klorin behandling. Rensat skåp gjorde jag med. Det fanns en hel del kläder hos de båda som bara var att kasta och sen det som ännu var bra åkte i en påse till Petra. Stackars Petra, ringer alltid lite då och då, nu finns det att hämta och det du inte vill ha ger du till någon annan eller slänger bort. Så jag flyttar egentligen mitt problem med plats för kläder till henne, hehe

Ni skulle se hur stort vårt sovrum blev när Savannahs säng åkte ut, det kändes riktigt lyxigt. Får se då hur det går för de små att sova i ett annat rum. Hittills har det sett lovande ut, det har inte vart några ledsna miner alls. Det kändes nästan som om de alltid sovit där. Med Savannah blir det nog inga problem utan det är nog Rasmus som kommer att få svårt.

Vilken härlig dag det återigen har varit. Nog för att att det regnat av och till men det har varit varmt, jätte skönt ute. Och när det regnat så luktar det så gott ute. Jag har bara myst så fort jag varit ute idag. Inte för det, solen är så välkommen så :)

Imorgon ska Mange och Danne börja fälla lite fler träd. Eller om jag fattade det rätt så ska de låna en skylift och kapa topparna först. Våra björkar är jääääävligt höga och står precis intill husväggen. Hupp, vilken tur att jag jobbar!

Nä nu ska jag ta mig lite kaffe och rök på bron, kanske hinner blogga lite till undre kvällen.

CU

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0