Killarnas kväll på Seskarö camping

3orna har farit i några år ut på Seskarö camping för att fira att det är sista veckan i skolan. Igår har det tydligen varit väldigt livat. Dennis och Fredde och några till blev utskälld efter noter utav deras, jag vet inte om han är vaktmästare eller kanske städare. Jag skulle hämta Dennis och gänget vid 12 idag men han ringde mig vid 10 och sa att jag inte behöver komma att de måste städa hela stranden! Det hade varit buskörning under natten, krossat glas och skräp överallt. Någon kvinna hade kommit och sagt att de just städat stranden för 20 000. Förstår att de var förbannade


Men nu hade inte pojkarna varit med om detta svineri, de har suttit där ikring de har haft tältet och de har haft burkar inga flaskor. De säger att de har inte gjort något av det där, att de var falskt anklagade. "Människan" anklagde även Dennis för att ha kört 140 först efter E4an sedan efter tromsövägen. Dennis hade försökt försvara sig men han hade stått alldelens intill Dennis och skrikit TYYYST!

Nu är det inte så att jag är en sån mor som bara tror gott om mina barn. Men de brukar säga till mig när det varit allvarligare saker. Jag har sagt att säg sanningen för den får jag oftast veta ändå. Och hittills har de nog varit relativt sanningsenliga........... hoppas jag

Jag ringde upp "människan" för att fråga varför han endast håller de pojkar och några tjejer som var kvar där som ansvariga och varför han vill dra in mig i detta? Dom får ju ringa till dom som varit där säger han då. Nu har jag fått veta att "människan" släppt iväg det gäng som betett sig värst där under natten innan polisen kom för han känner en av killarna bra. Jag frågade varför han påstått att Dennis skulle ha kört 140 efter vägen? Ja jag har vittnen säger han då, jahja vilken tid skulle det ha hänt då? undrade jag. Det var inte så noga enligt honom, jag har vittnen. Det var inte det jag undrade tyckte jag då utan fortfarande vilken tid? Då säger han till mig oxå -Jag såg ju dig här med igår?! Va säger jag, jag har inte varit på seskarö igår, det är lögn. Sen ville han inte prata med mig mer utan gav luren till polisen istället.

Lika bra var det för han bara avbröt mig, fick påtala flera gånger att jag vill prata till punkt. Det var -Nu ska du lyssna Anna och skrik inte Anna. Jag sa att jag skriker inte, jag är lugn. Men däremot får jag en reltaivt bestämd stämma när jag är förbannad men skriker det gör jag inte. Det tycker jag är ovärdigt. Men kanske det är så att när man pratar bestämt så låter det otrevligt i lyssnarens öron och de tar det som skrik.

Han kunde givit mig namnen på de vittnen han haft så kunde jag fått prata med dom. För är det så att Dennis framför sin bil på det sättet så måste man ju ta tag i det. Men jag lovar att Dennis bil går inte att framföra i 140 på de vägar han syftar på. Då hade han kört rätt ut i skogen med den. Om den överhuvudtaget går så fort som 140.

Han hade sagt flera gånger till killarna att han sett mig där på kvällen? Undrar var han ville komma med det? Varför vill han svartmåla mig på det viset? Ville han att polisen skulle tro att jag sitter och festar ihop med ungar eller? Det är ju en ren lögn, jag har inte varit på tromsö sen förra sommaren.

Han hade påstått att Dennis och Fredde skulle ha varit i någon stuga i vintras och flygit på människans kompisar, det är också en lögn från herr Människas sida. Det är ju synd att nu när campingen får bra samarbetspartners som Kneippbyn så finns människor där som beter sig på detta vis. Tänk om det blir problem med någon campare, man vet ju aldrig vad en sån människa kan hitta på!

Jussa ringde oxå upp "människan" och efter att Jussa blivit heligt arg så tog han tillbaka allt och då var de helt plötsligt så fiiiina killar, de är så skötsamma så. Han hade sagt att de varit så duktiga på att städa och för sina kompisar så "människan" tyckte att han skulle få sätta ut deras namn och berömma dom. Då lät det så helt plötsligt. Det svängde från att ha anklagat dom för vad som helst till att de var nästan värd en tapperhets medalj! Fredde hade tänkt säga till honom att vi städar inte här frivilligt vi har blivit påtvingade med polis att göra det!

Han kanske inte är så van att få på pälsen herr Människa och allra helst inte från kvinnor. Han hade sen anklagat Dennis för att vara feg när han ringer mamma så mamma skäller ut honom. Dennis ringde mig för att säga tt vi inte behöver hämta honom, de hinner inte städa då, så fick jag reda på det. Haparandabladet hade ringt och pratat med Fredde men han hade sagt att han tycker det är fel att de blir anklagade och ansvariga för saker de inte gjort. Så detta kommer att vara i Happisbladet på fredag.

Visst ska man städa om man svinat, det tycker jag absolut. Och nu hade de varit där så städa det tycker jag att de kan göra. Men människan visste också att pojkarna inte var ensam skyldig till detta och han verkar ju vetat mer exakt vem som var skyldig till mycket av det för namn hade kommit upp. Men dom släppte han själv iväg. Då kunde han ha skött det på ett annat sätt och inte ställt sig och gapat och kommit med falska anklagelser om allt möjligt.

Ja herrejestanes

090607
Fick rekomendationer att ta bort "människans" namn pga att "någon" anmält det som opassande. Tänk att man får vara opassande i tal (som denna människa som är runt 50 år till ungdomar som är 19)var men inte i skrift??

Kommentarer
Postat av: Pian

Det är rent ut sagt fördjävligt......!! jag skulle då inte vilja campa i Tromsöviken med risk för att bli oskyldig anklagad för nåt man inte gjort!!

2009-06-02 @ 14:48:22
Postat av: också mamma

Ett par killar kan omöjligt ta ansvar för ALLA som var där. De "andra" som åkte därifrån har också städat! Det vet jag eftrs. min son var en av dem.



Det som jag undrar över är:

Detta var en stud.fest! Vad gjorde alla de andra där då?? Minderåriga!! Var fanns de föräldrarna?!



Tycker också att de var onödigt att denna Kaj gick så hårt på grabbarna, han hade kunnat agera på ett helt annat sätt.

2009-06-02 @ 22:17:16
Postat av: också mamma

Ang. att Kaj har namngett personer:

Exakt kan han ju inte veta eftersom det fanns ca 100 pers som mest där. Då gör han fel i att peka ut en eller ett par personer. Tromsö är en öppen badstrand.Det går inte att peka ut en ensam person i det här fallet.

2009-06-02 @ 22:30:21
Postat av: Johanna

Alltså jag hörde talas om svamlet kring namnet du skrev. Att du ska bli anmäld för att du sagt vem det var. Jag tycker det är så omoget och ONÖDIGT! Om du inte skrivit namnet på den personen hade väl ändå alla i Happis vetat vem det var. Och dem andra som läser som inte bor här hade inte vetat vem det är så detta är bara så onödigt och barnsligt. Men som du vet finns det gott om sådana människor som lägger ner deras liv och energi på sådana petitesser som att du skrivit namnet på en person. Stå på dig Anna! :)

2009-06-09 @ 14:24:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0